فولاد سپید فراب کویر با توجه به عملکرد فروش محصولات خود در بورس کالا، تصمیم گرفته است تا بورسی شود. نکته قابل توجه اینکه به رغم اینکه این شرکت سهامی خاص بوده در عملکرد مالی خود کاملا شفاف عمل کرده و این عاملی شد تا بتواند برای حضور در بورس اوراق بهادار اقدام جدی کند و مقدمات و مدارک مورد نیاز سازمان بورس را فراهم کرده و در معرض بررسی و کارشناسی قرار دهد که هم اکنون نیز در مرحله پایانی پذیرش خود در بورس است. با توجه به حجم سرمایه ثبتی و همچنین مجتمع تولیدی و جایگاه و ارزش این شرکت، در جلسات متعددی بین مدیران و مشاوران این مجموعه و مدیران پذیرش بورس، تصمیم به پذیرش و درج این شرکت در تابلو رسمی بورس گرفته شد که به زودی با نهایی شدن مراحل اداری و تایید نهایی، این شرکت سازوکار قیمت‌گذاری و برنامه‌ریزی جهت عرضه سهام خود را به عموم از طریق عرضه اولیه سهام فراهم خواهد آورد.

اهداف این شرکت به جهت بورسی و سهامی عام شدن آن برای به روز شدن و برندینگ و قرار‌گیری در کنار دیگر شرکت‌های مطرح بورس و به دست آوردن جایگاه واقعی و ملی و ماندگاری شرکت است که در این عرصه نیز بتواند در همراهی با شرکت‌های دیگر فعالیت و گسترش یابد.شرکت فولاد سپید فراب کویر با استفاده از تکنولوژی به روز شرکت پومینی و دانیلی ایتالیا در خطوط تولیدی دو کارخانه خود توانسته به بالاترین رتبه تولید‌کننده میلگرد در ایران دست یابد، این در حالی است که این واحد تولید‌کننده شمش نیست و فقط عملیات نورد را در کارخانه‌های خود دارد.

این شرکت هم‌اکنون به‌عنوان بزرگ‌ترین‌ و در برخی محصولات تنهاترین تولیدکننده محصولات میلگرد آلیاژی و صنعتی است و هم‌اکنون توانایی تولید بیش از ۴۰۰ گرید سایز محصول در خطوط خود را داراست و جزو تولید‌کنندگان محصولات خاص در منطقه منا است. با توجه به تولید برخی محصولات که پایه تولید محصولات خاص برای صنایع خودروسازی و لاستیک‌سازی و صنایع برق و بسیاری صنایع خاص دیگر است، فولاد سپید فراب کویر تبدیل به یک تولید‌کننده محصولات استراتژیک در کشور شده که حجم واردات این چنین محصولات و مواد اولیه مشابه را به کشور در حد صفر قرار داده و از واردات بی‌نیاز کرده است.

در حال حاضر فولاد کویر با تمام توان و ظرفیت تولیدی خود در حال تولید و سفارش‌گیری محصولات خاص بوده و با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای مدون و ادامه‌دار خود به زودی تنوع تولید گرید‌ها و سایزهای مختلف دیگر خصوصا در زمینه محصولات آلیاژی و صنعتی را به سبد خود اضافه خواهد کرد.این شرکت هم اکنون محصولات ساختمانی خود در سایزهای گوناگون و با استانداردهای مختلف تولید کرده و اولین تولید‌کننده میلگرد با استاندارد A۴ در ایران است که امکان ساخت ساختمان با استانداردهای روز و با مصرف کمتر میلگرد در ساختمان را فراهم می‌کند.

همچنین این واحد صنعتی کمترین سرانه مصرف آب را دارد و در یک تفاهم نامه با سازمان آب، حقابه خود از زاینده رود را به مردم کاشان داده و با توجه به دارا بودن چاه‌های آب متعدد، با استفاده از توانایی و امکانات خود پساب شهر کاشان را خریداری و تصفیه و در خطوط خود مصرف می‌کند. این موضوع باعث شده با مازاد آب مواجه شده و اقدام به درختکاری در اطراف کارخانه خود کند که این اقدام بخشی از فعالیت اجتماعی این شرکت است.ضمنا در گفت‌وگویی که سه‌شنبه گذشته با مدیر‌عامل شرکت فولاد کویر کاشان در صفحه ۱۴ روزنامه «دنیای‌اقتصاد» منتشر شد به اشتباه «ورود این شرکت به فرا بورس» اعلام شد که به این وسیله تصحیح می‌شود.