در این شرایط دیروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشد اندک ۸۱ واحدی (معادل ۰۴/ ۰ درصد) توانست در پایان معاملات به رقم ۱۸۳هزار و ۴۴۹واحد برسد. شاخص کل هم‌وزن نیز ۱۸۰ واحد افت کرده و به رقم ۲۸ هزار و ۱۲۶ واحد رسید. در بازار دیروز در خبرهای مهم مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، از لازم‌الاجرا بودن اصلاحات انجام شده در دستورالعمل‌های افشا، پذیرش و معاملات بورس و فرابورس و همچنین ضوابط تهیه گزارش تفسیری مدیریت از اوایل آذر ۹۷ خبر داد.

در بازار روز شنبه در کنار تحولات معاملاتی جلسه معارفه شرکت پتروشیمی قائد بصیر برگزار شد تا این شرکت آماده عرضه شود. «شبصیر» ۲۶ آذر سال ۷۶ در تهران توسط بنیاد ۱۵ خرداد تاسیس و ثبت شد و در اول مهر سال ۸۳ به بهره‌برداری رسیده و ۸۰ درصد از سهام آن به گروه توسعه انرژی تدبیر و ۲۰ درصد آن به بنیاد ۱۵ خرداد تعلق دارد.

در گروه پیمانکاری، بلوک ۷۷/ ۹ درصدی سرمایه‌گذاری توکا فولاد در دومین روز عرضه، به همان قیمت پایه ۱۸۰ تومانی هر سهم معامله شد. این بلوک شامل ۲۵۴ میلیون سهم بود که چهارشنبه گذشته توسط سرمایه‌گذاری صبا تامین به‌صورت یکجا و نقد در ۱۰ دقیقه پایانی روانه میز فروش شده بود که به دلیل رعایت مقررات، این عرضه به امروز کشیده شد.

در گروه دارویی، صادرات دارو و تجهیزات پزشکی ممنوع شد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: صادرات هر نوع دارو و تجهیزات پزشکی بدون دریافت مجوز از سازمان غذا و دارو ممنوع شد. کیانوش جهانپور در این باره افزود: با توجه به شرایط فعلی اقتصادی و تخصیص ارز دولتی به حوزه مواد اولیه دارو و تجهیزات ضروری پزشکی، هر گونه صادرات در این حوزه‌ها منوط به دریافت مجوز اداره کل مربوطه از سازمان غذا و دارو است. در گروه دارویی همچنین داروسازی عبیدی یک محصول جدید با نام Gloripa در آبان ماه به بازار دارو عرضه کرد.

درگروه برقی وزیر نیرو دیروز گفت هزار میلیارد تومان بدهی وزارت نیرو در حال تهاتر است. به گفته رضا اردکانیان تاکنون وزارت نیرو با استفاده از تبصره ۵ قانون بودجه توانسته ۱۰۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق و آب را تهاتر یا در حال انجام تهاتر قرار دهد.در گروه تصفیه نفت مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس از تولید روزانه بیش از ۴۰ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ تا یک ماه دیگر در این پالایشگاه خبر داد.محمدعلی دادور ضمن اعلام این خبر به «شانا» گفت: هم اکنون به‌طور میانگین روزانه ۳۰ میلیون لیتر بنزین در این پالایشگاه تولید می‌شود که این مقدار تا یک ماه دیگر به مرز ۴۰ میلیون لیتر در روز خواهد رسید. در مجموع بازار دیروز بازاری متعادل بود که در آن ارزش معاملات در بورس (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) به رقم ۷۸۱میلیارد تومان و در فرابورس به ۳۲۷میلیارد تومان بالغ شد.