سید‌مهدی علم‌الهدی، در بررسی آخرین وضعیت پذیرش شرکت‌ها در فرابورس ایران گفت: در حال حاضر ۱۳ شرکت جدید در صنایع پتروشیمی، نیروگاهی، دام و طیور، پیمانکاری و معدنی پذیرش شده‌اند. در این میان ۷شرکت برای عرضه‌ اولیه آماده هستند که می‌توان در این راستا به شرکت‌های نیروی برق گیلان، مادیران، اصفهان‌کشت، ایمن‌خودروشرق، بیمه معلم و شرکت دشت خرمدره اشاره کرد. وی در ادامه افزود: در بازار دارایی فکری فرابورس نیز ۲۶۲ اختراع ثبت شده است. همچنین ۱۲طرح صنعتی نیز در این رابطه به ثبت رسیده است. در چند ماه اخیر ۹ اختراع به ارزش تقریبی ۶ میلیارد تومان در این بازار معامله شده است و افزون بر این در بخش صندوق‌های جسورانه نیز ۵ صندوق در تابلوی این بازار درج شده که از حجم معاملاتی بالغ بر ۱۴۵ میلیارد تومان برخوردار است.

این صندوق‌ها در حوزه‌های آی‌سی‌تی، زیست فناوری و سلامت فعالیت دارند. علم‌ الهدی با اشاره به اینکه موافقت اصولی ۹ صندوق جسورانه در فرابورس صادر شده، گفت: در این راستا پذیره‌نویسی یک صندوق هفته آینده در فرابورس انجام می‌گیرد. موسس این صندوق جدید صندوق بازنشستگی کشوری است و در حوزه بیمه و بانک فعالیت خواهد کرد. همچنین ارزش این صندوق بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان خواهد بود.  وی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر ۹ صندوق جسورانه به ارزش ۳۰۵میلیارد تومان موافقت اصولی خود را از هیات پذیرش فرابورس دریافت کرده و ۱۰ صندوق جدید نیز در این حوزه در حال بررسی است. این صندوق‌های جدید شامل یک صندوق جسورانه در حوزه فیلم‌سازی، یک صندوق جسورانه در حوزه اکتشاف معادن و یک صندوق جسورانه در حوزه کشاورزی است. معاون پذیرش و ناشران فرابورس ایران در ادامه از موافقت سازمان بورس با راه‌اندازی صندوق‌های خصوصی (PE) خبر داد و گفت: تا این لحظه ۳ درخواست به ارزش ۱۵۰ میلیاردتومان برای این صندوق‌ها به فرابورس ارائه شده و این در حالی است که به زودی یک صندوق سرمایه‌گذاری صندوق در صندوق یا همان FUND&FUND به ارزشی معادل ۶۰۰ تا یک هزار میلیارد تومان پذیره‌نویسی خواهد شد. 

علم‌الهدی در ادامه به تصویب دستورالعمل راه‌اندازی دستورالعمل تامین مالی جمعی (Crowdfunding) اشاره کرد و افزود: به زودی با ارائه مجوز برای فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه، شاهد ورود شرکت‌های جدید خواهیم بود به‌طوری‌که با توجه به ارائه ۱۳ درخواست از سوی شرکت‌های دانش بنیان، شاهد عرضه سهام یک شرکت در این حوزه از طریق فرابورس خواهیم بود.  به گفته وی، هم‌اکنون ۶ شرکت در بازار (SME)ها پذیرش شده و در شرف عرضه هستند و ۶شرکت نیز در تابلوی معاملات این بازار قرار دارند.  معاون پذیرش و ناشران فرابورس ایران با اشاره به آخرین تحولات سامانه ادغام و تملیک در بازار سوم فرابورس عنوان کرد:‌ در این سامانه تاکنون شرکت‌های حقوقی و نهادهای عمومی همچون تامین اجتماعی، بانک ملی ایران و سرمایه‌گذاری‌های مختلف اقدام به انتشار آگهی عرضه یکجای سهام شرکت‌های متعلق به خود کرده و این در حالی است که با توجه به برخورداری از معافیت مالیاتی برای حضور در این بازار و شفافیت آن، تقاضا برای بازار سوم افزایش یافته است.