محمود‌رضا خواجه نصیری مدیرعامل تامین سرمایه تمدن درباره مشخصات اوراق سلف موازی استاندارد شمش فولاد در دست انتشار تامین سرمایه تمدن گفت: برای حمایت از تولیدات صادرات محور و به منظور تامین مالی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، سلف موازی استانداردشمش فولاد شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در بورس کالای ایران عرضه شد.وی افزود: این اوراق به تعداد ۸۳۲ هزار و ۵۰۰ و به قیمت پایه ۲ میلیون و ۴۰۲ هزار و ۴۰۰ ریال در هر قرارداد ۱۰۰ کیلوگرمی عرضه شد. مدیرعامل تامین سرمایه تمدن ادامه داد: «قیمت اعمال» در اختیار خرید تبعی قیمت دارایی پایه اوراق در عرضه اولیه به علاوه سود معادل ۱۹ درصد سالانه و «قیمت اعمال» در اختیار فروش تبعی به قیمت دارایی پایه اوراق در عرضه اولیه به علاوه سود معادل ۵/ ۱۸ درصد سالانه است.

خواجه نصیری تصریح کرد: قیمت خرید بازارگردان در معاملات ثانویه نیز قیمت دارایی پایه اوراق در عرضه اولیه به علاوه سود معادل ۱۷ درصد سالانه به‌صورت روز‌شمار خواهد بود. خواجه نصیری در زمینه بازده این اوراق تصریح کرد: در صورتی که قیمت دارایی پایه در سررسید بیشتر از ۱۱۹درصد ضربدر قیمت دارایی پایه در عرضه اولیه باشد، ناشر می‌تواند از اختیار خرید استفاده کرده و نسبت به خرید قرارداد شمش فولاد به قیمت ۱۱۹ درصد ضربدر قیمت دارایی پایه در عرضه اولیه از دارندگان اوراق اقدام کند که دراین صورت بازدهی سالانه اوراق سلف حداکثر ۱۹ درصد خواهد بود، اما در صورتی که قیمت دارایی پایه در سررسید کمتر از ۵/ ۱۱۸درصد ضربدر قیمت دارایی پایه در عرضه اولیه باشد سرمایه گذاران می‌توانند از اختیار فروش استفاده کرده و نسبت به فروش قرارداد به قیمت ۵/ ۱۱۸ درصد ضربدر قیمت دارایی پایه در عرضه اولیه به ناشر اقدام کنند و در نتیجه بازدهی سالانه اوراق سلف حداقل ۵/ ۱۸‌درصد خواهد بود.

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن با اشاره به نقش تامین سرمایه تمدن به‌عنوان مشاور،متعهد پذیره نویسی و بازارگردان این اوراق تصریح کرد: بازارگردان بر اساس مدل بازارگردانی تضمین حداقل قیمت، نقد شوندگی اوراق را قبل از سررسید تعهد می‌کند و اوراق سلف را طی دوره معاملاتی با نرخ سود۱۷ درصد سالانه به‌صورت روزشمار به‌علاوه قیمت پایه اوراق در عرضه اولیه، بازخرید خواهد کرد. کارمزد خرید و فروش اوراق نیز بر اساس مصوبه هیات مدیره سازمان بورس اوراق بهادار تعیین می‌شود.