به گفته رئیس پارک علمی فناوری دانشگاه تهران، قرار است با این تفاهم‌نامه قطب سرمایه‌گذاری توسط فرابورس در دانشگاه ایجاد شود تا به این ترتیب دانشگاه تهران به یک هاب اصلی برای پشتیبانی از شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل شود. در این جلسه رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به خلق ارزش برای شرکت‌ها اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا قیمت شرکت‌های فعال در بورس مبتنی بر خلق ارزش تعیین شود تا به این صورت ارزش واقعی آن شرکت مشخص شود.شاپور محمدی در ادامه با اشاره به اینکه رشد قیمت‌ها باید واقعی شود، اظهار کرد: در صورتی که نوآوری و بهره‌وری در فضای اقتصادی کشور حاکم باشد، می‌توانیم به رشد قیمت واقعی سهام دست یابیم. وی در ادامه تاکید کرد: هرچند ما تلاش می‌کنیم تا با راه‌های غیرقانونی رشد قیمت سهام فعال در بازار سرمایه مقابله کنیم اما باید راه‌های قانونی را برای آن ایجاد کنیم.

به گفته وی، یکی از این راه‌ها ورود نوآوری‌ها به بازار سرمایه است.  محمدی در ادامه تاکید کرد: باید رابطه بین بازار سرمایه و دانشگاه را تقویت کنیم که این موضوع از چند جنبه از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. در گام اول ایجاد بسترهای فناوری برای توسعه بازار سرمایه از طریق وضعیت‌‌های موجود در دانشگاه‌های داخل کشور است.  وی ادامه داد: تمامی نرم‌افزارهای لازم برای بازار سرمایه و بسترهای آی‌تی را می‌توان از پتانسیل موجود در دانشگاه‌ها تامین کرد.  محمدی هدف بعدی را تامین مالی مناسب برای شرکت‌ها دانست و گفت: در این زمینه فرابورس ایران پیشرو بوده و توانسته با ایجاد تابلوی ایده به این موضوع کمک کند.وی صندوق‌های جسورانه، شرکت‌های دانش‌بنیان و فهرست آنها در ایده‌های نوآورانه را از جمله این اقدامات دانست. وی در ادامه قیمت‌گذاری مناسب را از دیگر مزایای این موضوع دانست و گفت: در حال حاضر ارزش‌گذاری روی دانش بسیار سخت است و تنها عرضه و تقاضای موجود در بازار سرمایه می‌تواند این قیمت را مشخص کند تا به این ترتیب هم شاهد جذابیت برای دانشجویان و هم توسعه پتانسیل‌های موجود در بازار سرمایه‌ باشیم.

به گفته محمدی، دیگر اقدامی که می‌توان برای توسعه این امر انجام داد انتشار اوراق منفعت خواهد بود به‌طوری که اوراق منفعت شهر دانش دانشگاه تهران را منتشر تا دانشگاه از این امکانات استفاده کند و از سوی دیگر حوزه‌های فعال در بازار سرمایه نیز با روند دانش‌بنیان‌تری همراه شود.رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: امیدواریم این تفاهم‌نامه راه را برای ورود دیگر دانشگاه‌ها به بازار سرمایه هموار کند.در ادامه امیر هامونی، مدیرعامل شرکت فرابورس ایران به ارائه توضیحاتی درخصوص صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه پرداخت و گفت: در حال حاضر این صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه (VC) در بازار فعال هستند که از آنها ۱۲۰ میلیارد تومان منابع جذب شده است. یک صندوق در شرف پذیره‌نویسی، هفت صندوق با ارزشی معادل ۱۶۵ میلیارد تومان موافقت اصولی را برای تاثیر دریافت کرده‌اند که یکی از آنها صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه دانشگاه تهران است.

هامونی ادامه داد: ۹ صندوق دیگر نیز متقاضی جدید برای ورود به این بازار هستند که از ارزشی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان برخوردار است.  هامونی در ادامه به بازار دارایی فکری اشاره کرد و گفت: در این بازار نیز شش اختراع و دارایی وجود دارد که ارزش مجموع آنها ۴ میلیارد تومان است.به گفته هامونی، بر این اساس دومین بازار متشکل اختراع در دنیا به ایران تعلق دارد.  وی در ادامه افزود: همچنین ۲۲۷ دارایی فکری در لیست تابلوی اختراعات فرابورس ثبت شده است. هامونی در ادامه به تفاهم‌نامه منعقد شده اشاره کرد و گفت: پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان در تابلوی فرابورس، همکاری با پارک علمی فناوری برای گسترش بازار دارایی فکری و نیاز بازار سرمایه به برخورداری از ظرفیت‌های بالای دانشگاه از جمله اهداف این تفاهم‌نامه خواهد بود.