در این نشست معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس ضمن اعلام علل عدم گشایش ۴۰نماد بورسی و فرا‌بورسی، زمان تصمیم‌گیری درباره این نمادها را به پس از عملیاتی شدن دستورالعمل جدید موکول کرد. حسن امیری افزود: به‌عنوان مثال یکی از اقدامات مهم اخیر سازمان بورس موضوع نحوه توقف و گشایش نماد‌ها بود. وی ادامه داد: این دستاورد بزرگ نوع نگرش به بازار سرمایه را تغییر می‌دهد و توجه و تاکید ما از این پس به نقد‌شوندگی معطوف می‌شود.

معاون نظارت بر ناشران و بورس‌ها با بیان اینکه تدوین اصلاح این دستور‌العمل ۵ ماه به طول انجامید و اکنون از سوی سازمان بورس به نهاد‌های مرتبط ابلاغ شده است، ادامه داد: همان‌گونه که در مرحله تدوین از صاحب‌نظران کسب نظر کردیم طبیعتا در مرحله اجرا نیز کمک‌ها و ایده‌های فعالان بازار سرمایه می‌تواند به عملکرد بهتر ما منجر شود. وی با تاکید بر اینکه نحوه توقف و بازگشایی نماد‌ها به‌صورت مکانیزه انجام می‌شود، ادامه داد: این اقدام شفافیت بیشتر بازار سرمایه را به همراه دارد و از اعمال نظر سلیقه‌ای جلوگیری می‌کند. امیری با اشاره به اینکه یکی از نکات مهم قابل توجه این دستور‌العمل نحوه اطلاع‌رسانی شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه است، افزود: نحوه اطلاع‌رسانی شرکت‌ها در طبقه‌بندی آنها موثر است و بنگاه‌های اقتصادی که اطلاعات مالی آنها با اشکال مواجه باشد نشانه‌گذاری می‌شود و در تابلوی ویژه با رنگ قرمز نمایان خواهد شد و از این طریق هشدار لازم به سرمایه‌گذاران داده می‌شود.

عضو هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: این اقدام سبک و نحوه مدیریت شرکت‌ها را شفاف‌تر و مسوولیت‌پذیری و پاسخگویی مدیران را افزایش می‌دهد و اطلاعات مالی صحیح روی تارنمای کدال منتشر می‌شود.وی با اشاره به اینکه افکار عمومی و بازار سرمایه با بازخورد‌های مثبت و منفی عملکرد شرکت‌ها را شفاف تر خواهد کرد، گفت: این رویکرد وظیفه شرکت‌های سرمایه‌گذاری و تحلیلگرها را بیش از گذشته پر‌رنگ‌تر خواهد کرد و می‌توانیم امیدوار باشیم تحلیل نقش بیشتری در داد‌و‌ستد سهام ایفا کند. امیری ادامه داد: اصلاح دستور‌العمل توقف و بازگشایی نمادها از حبس نقدینگی جلوگیری خواهد کرد و سرمایه‌گذاران می‌توانند سهام خود را به سرعت به وجه نقد یا سهام دیگری تبدیل کنند.وی در پایان تاکید کرد: در این راه سازمان بورس از ایده‌ها و نظرات تخصصی همه صاحب‌نظران بازار سرمایه استقبال می‌کند.