در حالی که فشار برخی نهادها در یکسال گذشته برای خروج معاملات محصولات پتروشیمی از بورس کالا شدت گرفته است، اخیرا خبرهایی از ادامه تلاش‌ها برای خارج شدن محصولات پتروشیمی در ستاد هدفمندی یارانه‌ها به گوش می‌رسد. روز گذشته نامه‌ای از حوزه معاونت اجرایی ریاست جمهوری به اتحادیه تعاونی‌های تامین نیاز صنایع پایین دست پتروشیمی ارسال شده و در این نامه آمده است که تاکنون هیچ‌گونه تصمیمی درخصوص خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا اتخاذ نشده است.

به گزارش «ایسنا»، اگر چه موضوع خارج شدن محصولات پتروشیمی با اظهارنظر سخنگوی دولت در آبان بسته شد، اما همچنان خبرها از ادامه اختلاف‌نظرها در تیم اقتصادی دولت و اصرار وزیر صنعت، معدن و تجارت بر خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا حکایت دارد و این موضوع در ستاد هدفمندی یارانه‌ها مطرح شده است. ستادی که تاکنون بارها به دلیل پافشاری نهاد مذکور بر موضوع خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا رسیدگی کرده که در همه جلسات تنها موافق خروج محصولات از بورس، همان نماینده درخواست‌کننده موضوع بوده است به این ترتیب ستاد هدفمندی یارانه‌ها که از مسوولان ارشد اقتصادی کشور تشکیل شده همواره با این موضوع مخالفت کرده است. همچنین به تازگی اتحادیه تعاونی‌های تامین نیاز صنایع پایین دست پتروشیمی با ارسال نامه‌ای به محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهوری و جانشین ستاد هدفمندی یارانه ها، مزیت‌های بورس کالا برای صنایع پایین‌دستی و تولید کشور را نام برده و اعتراض خود را نسبت به فشارهای کنونی برای خارج شدن معاملات از شفافیت و بازگشت به معاملات درب کارخانه‌ای اعلام کرده است. در پاسخ به این نامه آمده است که تاکنون هیچ‌گونه تصمیمی درخصوص خروج محصولات پتروشیمی از بورس اتخاذ نشده است.


سازمان مدیریت مخالف خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا است

سخنگوی دولت ظهر دیروز در نشست خبری هفتگی خود تاکید کرد: خروج معاملات پتروشیمی از بورس کالا نظر شخصی وزیر صنعت بوده و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با این نظر مخالف است.به گزارش خبرگزاری فارس، محمد باقر نوبخت در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه نظر شما در رابطه با اصرار وزیر صنعت مبنی بر خروج معاملات پتروشیمی از بورس کالا چیست، گفت: «خروج معاملات پتروشیمی از بورس کالا نظر شخصی وزیر صنعت است، اما سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با این نظر مخالف است، البته این موضوع هنوز در دولت برای تصمیم‌گیری مطرح نشده که اگر این اتفاق بیفتد، نتایج آن را اطلاع‌رسانی خواهم کرد.»