سخنگوی دولت درباره تداوم عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا گفت: درباره خروج کالاهای پتروشیمی از بورس، دولت تصمیمی ندارد.

به گزارش «شانا» محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، دیروز در نشست خبری خود با خبرنگاران در مورد لایحه احکام دائمی برنامه ششم توسعه گفت: این لایحه، برنامه ششم نبود، بلکه برخی احکامی بود که در قوانین برنامه‌های گذشته همواره تکرار می‌شد و به جای آنکه دوباره این احکام در برنامه ششم تکرار شود ترجیح داده شد که آنها را دائمی و جدا کنیم و یکجا برای تصویب به مجلس ارائه دهیم.

وی افزود: همان‌گونه که هنگام ارائه لایحه بودجه سال ٩٥، دیگر همراه آن تعداد زیادی تبصره نخواهد بود، زیرا تبصره‌ها را یکجا تصویب کرده‌ایم، همین کار را برای برنامه ششم نیز انجام دادیم و امیدواریم مجلس به‌صورت غیر‌فوریتی به آن رسیدگی کند، این خواست خود مجلس بود و همواره می‌پرسیدند که چرا لایحه مواد دائمی را نمی‌آورید.نوبخت تصریح کرد: ما برای این دوره طوری برنامه‌ریزی کردیم که مجلس احکام تکراری را که در ٥٠ ماده تنظیم شده تا زمان ارائه بودجه بررسی کند، ما در آن فاصله بخش دوم لایحه برنامه ششم را که مشتمل بر اهداف، برنامه و جداول است تقدیم مجلس می‌کنیم.

سخنگوی دولت عنوان کرد: ما در برنامه ششم توسعه روی چند موضوع خاص متمرکز هستیم، به موضوع‌هایی همچون آب، محیط زیست و صندوق‌های بازنشستگی توجه ویژه شده است.

وی در پاسخ به اینکه دولت برنامه‌ای برای خروج کالای پتروشیمی از بورس دارد یا خیر تصریح کرد: هم‌اکنون دولت چنین تصمیمی ندارد.

نوبخت در پاسخ به بحث قیمت خوراک پتروشیمی‌ها نیز گفت: این موضوع در وزارت نفت در حال بررسی و انجام است.