بازار پی‌وی‌سی با توجه به افزایش عرضه‌های تولیدکننده‌ها در بورس کالای ایران با افت قیمت روبه‌رو شده است.

رضا کریمی، کارشناس بازار پی‌وی‌سی با بیان این مطلب به «پایگاه خبری بورس کالای ایران» گفت: با توجه به اینکه هفته گذشته میزان عرضه‌های پی‌وی‌سی در بورس کالای ایران افزایش یافت، در بازار داخل نیز شاهد افت قیمت‌ها بودیم و به این ترتیب اکثر معامله‌گران احتمال می‌دهند با ادامه‌دار شدن افزایش عرضه‌ها در بورس کالای ایران، قیمت‌ها باز هم در بازار داخل کاهش یابد.


وی در ادامه خاطر‌نشان کرد: البته در بازارهای جهانی قیمت پی‌وی‌سی روندی مثبت یافته است و از این رو احتمال دارد نرخ جدید این کالا در هفته آینده و اعلام جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با افزایش روبه‌رو شود.


این کارشناس بازار پی‌وی‌سی در ادامه افزود: در حال حاضر قیمت پی‌وی‌سی در منطقه خلیج فارس ۸۰۰ تا ۸۳۰ دلار در هر تن توسط نشریه آیسیس اعلام شده که روندی صعودی نسبت به قبل داشته است.


به گفته کریمی، از این‌رو احتمال می‌رود بازار پی‌وی‌سی با اندکی تعدیل با توجه به افزایش عرضه‌ها و ادامه‌دار شدن آن در هفته جاری، در محدوده قیمتی فعلی بماند.


وی در ادامه خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر اکثر خریداران در انتظار تسویه حساب و بارگیری پی‌وی‌سی خریداری شده در هفته گذشته هستند و انتظار دارند با شروع بارگیری‌ها، اندکی بازار با تعدیل قیمتی روبه‌رو شود.

این کارشناس بازار پی‌وی‌سی در ادامه تاکید کرد: به نظر می‌رسد افزایش عرضه پی‌وی‌سی با توجه به روند صعودی قیمت‌ها در بازار جهانی و توجه معامله‌گران به این کالا بتواند بازار را در حالت تعادل نگه دارد.