عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس به‌طور جدی در حال بررسی بحث خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالای ایران که تنها ماحصل آن بازگشت رانت‌های عظیم به صنعت پتروشیمی است، هستند.

محمد بیاتیان در گفت وگو با «ایرنا» افزود: بحث غیرکارشناسی خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا به بهانه تامین آسان مواد اولیه و انعقاد قراردادهای بلندمدت بین واحدهای تولیدی و پتروشیمی، پس از چندین بار تلاش بی‌نتیجه، کماکان پیگیری می‌شود که به اعتقاد بنده این تلاش‌ها نمونه بارز لابی قدرتمند برخی دلالان صنعت پتروشیمی است.


وی افزود: مشکلات ایجاد شده درخصوص نرخ خوراک پتروشیمی‌ها در شرایطی است که در صورت خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالای ایران دوباره با چالش جدیدی در رابطه با تعیین نرخ خوراک رو‌به‌رو می‌شویم.عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید براینکه رانت‌های عظیمی پشت تلاش عده‌ای از فعالان بازار پتروشیمی برای خروج معاملات از شفافیت بورس کالا است، گفت: حتما بحث‌های غیرمنطقی مطرح شده در مورد خروج پتروشیمی‌ها از بورس کالا را در کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح خواهیم کرد تا یک بار برای همیشه به تلاش‌های غیرعقلایی و دور از منافع ملی پایان دهیم.

وی در پایان اظهار کرد: دلایلی که تاکنون در رابطه با خروج معاملات پتروشیمی از بورس کالا مطرح شده به هیچ عنوان قانع‌کننده نیست.