گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل شرکت تولیدکننده مخزن CNG در کشور گفت: 70 درصد از مخازن سی ان جی را مواد اولیه تشکیل می‌دهد که توانستیم ورق‌های فولاد تولید مخازن را در کشور بومی‌سازی کرده و مانع از واردات مواد اولیه این مخازن شویم.

کیومرث ناصری با اشاره به اینکه ایران بزرگ‌ترین مصرف‌کننده مخازن CNG در دنیا است، گفت: تا همین سال گذشته بخش عمده‌ای از این مخازن از کشورهای مختلف از جمله چین وارد می‌شد.

وی با اعلام اینکه با سرمایه‌گذاری صورت گرفته در مدت 5 سال گذشته توسط بانک سپه بزرگ‌ترین‌ کارخانه تولید مخزن CNG را با سرمایه 250 میلیارد تومان در شهر صنعتی قزوین راه‌اندازی کردیم، اظهار کرد: خوشبختانه بخشی از مخازن مورد استفاده در صنعت CNG در داخل کشور تولید می‌شود که با کارهای کارشناسی و مطالعات صورت گرفته به دنبال تولید 100 درصدی مخزن CNG در داخل کشور هستیم.


عضو انجمن سی ان جی با اشاره به اینکه ایران بزرگ‌ترین‌ ناوگان CNG را با حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار خودرو در اختیار دارد، تصریح کرد: برای تامین ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه مخزن CNG در گذشته ۵۰۰ میلیون دلار ارز، از کشور خارج شد که با تولید داخل ورق‌های مورد نیاز مخازن CNG از ورود این ورق‌ها خودکفا شدیم. مدیرعامل شرکت تولیدکننده مخزن CNG در کشور با اشاره به اینکه ظرفیت شرکت آسیاناما تولید ۳۰۰ هزار مخزن در سال است، تصریح کرد: به دلیل تقاضا، هم‌اکنون ۱۵۰ هزار مخزن در این شرکت تولید می‌شود و با افزایش تقاضا تولید مخزن CNG به‌صورت ۱۰۰درصد داخلی افزایش پیدا خواهد کرد.


ناصری با تاکید بر اینکه مخازن تولید شده CNG داخلی به هیچ عنوان نمی‌ترکد، تصریح کرد: ما با دارا بودن مجهزترین آزمایشگاه‌ها و رعایت بالاترین استانداردها این مخازن را تولید می‌کنیم به‌طوری که 3 مرحله آزمون استاندارد در طول تولید مخازن صورت می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: با تولید 100 درصدی مخزن CNG در داخل کشور و تامین نیاز داخل می‌توانیم به صادرات این مخازن نیز نیم‌نگاهی داشته باشیم. عضو انجمن CNG در ادامه با اشاره به حمایت دولت از تولید مخازن CNG گفت: دولت این موافقت را اعلام کرد که وام‌های گرفته شده از صندوق توسعه ملی با نرخ گذشته (با نرخ روز گشایش) بازپرداخت شود و همچنین جلوی واردات مخازن CNG را گرفت، که این کار می‌تواند منجر به افزایش تولید مخزن CNG در داخل کشور شود.