در سفر یک روزه معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به جمهوری آذربایجان بر گسترش همکاری دو کشور در بخش معدن و صنایع معدنی تاکید شد.


به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، در سفر مهدی کرباسیان که پیرو کمیسیون‌های مشترک برگزار شده و به دعوت طرف آذربایجانی انجام شد، همکاری‌های دو کشور در حوزه معادن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


کرباسیان در این زمینه گفت: در این سفر دو دیدار یکی با شاهین مصطفی اف وزیر صنعت و اقتصاد جمهوری آذربایجان و رئیس کمیسیون مشترک دو کشور و دیگری با کمال‌الدین حیدر اف، وزیر حوادث غیرمترقبه این کشور درخصوص گسترش همکاری‌های اقتصادی در حوزه معدن و صنایع معدنی انجام شد. وی افزود: در این دیدارها استفاده از ظرفیت‌های فنی و علمی جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد امور معدن و صنایع معدنی جمهوری آذربایجان به ویژه فولاد از دیگر موضوعات مطرح شده بود که مقرر شد معاون وزیر صنعت این کشور برای گسترش همکاری‌ها در این خصوص به ایران سفر کند. کرباسیان ادامه داد: پیشنهاد‌هایی هم برای حضور سرمایه‌گذاران جمهوری آذربایجان در ایران برای سرمایه‌گذاری در حوزه اکتشاف و ایمنی معادن مطرح شد که قرار شد هیاتی از این کشور در این زمینه به ایران سفر کنند. رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: همکاری‌های دو کشور در مناطق آزاد یکدیگر مانند ارس و چابهار در زمینه فولاد از دیگر موارد مورد بحث در این ملاقات‌ها بود که قرار شد در این زمینه هیاتی در آینده نزدیک به ایران بیایند. وی افزود: همچنین در اتاق بازرگانی جمهوری آذربایجان ملاقاتی با مسوولان باکو استیل درخصوص همکاری‌های دو طرف در حوزه معدن و فولاد انجام شد.


کرباسیان اظهار کرد: در دیدار با کمال الدین حیدر اف وزیر حوادث غیرمترقبه جمهوری آذربایجان درخصوص توسعه همکاری‌های اقتصادی در حوزه معادن بحث و تبادل نظر شد.

وزیر حوادث غیرمترقبه آذربایجان نیز در این دیدار به اراده روسای جمهوری دو کشور برای توسعه روابط اشاره و از آمادگی خود برای سفر به ایران در آینده نزدیک خبر داد.

حیدر اف با اشاره به تحولات مثبت در ایران به‌خصوص توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها افزود: آینده اقتصادی دو کشور به‌خصوص در حوزه معادن بسیار امیدوار‌کننده است.