در بورس کالا روزهای نامطلوب پیشین باز هم در حال ادامه یافتن است زیرا به‌رغم تنوع و وسعت نسبی عرضه‌ها، هنوز هم خریداران تمایل چندانی به خرید از خود نشان نمی‌دهند که باعث شده تا حجم معاملات همچون هفته‌های پیش پایین باقی بماند.


با توجه به شرایط خاص بازار این سکوت مفهوم جالبی برای کل بازار به همراه ندارد، زیرا نشان می‌دهد که حجم خرید مواد اولیه بسیار پایین است بنابراین تولید مخصوصا در صنایع پایین‌دستی معتبر و قوی‌تر حال و روز چندان خوبی ندارد. توجه به گریدهای OFF همچون پیشین با قیمت و کیفیت پایین‌تر، توجه به برخی گریدهای سنگین و پیشرفته، ضعف نقدینگی و کاهش حجم تولید در صنایع پایین‌دستی و البته صنایع بزرگ بالادستی و پایین بودن جذابیت صادرات برخی از ویژگی‌های مهم بازار در روزهای اخیر است.

در بازار داخلی پس از کاهش شدید قیمت‌ها در هفته گذشته و روز دوشنبه، شاهد رشد نسبی و جسته و گریخته قیمت برخی گریدهای محدود در بازار بودیم که البته پس از چند روز کاهش پیاپی چندان هم غیرمنطقی به نظر نمی‌رسد. این مطلب در کنار ضعف نسبی معاملات در بورس کالا نشان می‌دهد که خریداران خرد در حال بازگشت به بازار هستند یا تولیدکنندگان قوی‌تر حجم خرید خود را کاهش داده‌اند، ولی باز هم باید این وضعیت را به فال نیک گرفت زیرا روند عمومی قیمت‌ها به دلیل رکود بازار هنوز هم کاهشی است.


با توجه به جهت‌گیری کاهشی قیمت دلار و البته کاهش قیمت‌های جهانی باز هم احتمال کاهش قیمت‌های پایه وجود دارد ولی تاکنون عقب نشینی خریداران و رکود در بازار را باید مهم‌ترین‌ دلیل کاهش قیمت‌ها برشمرد که هنوز هم تاثیر آن بر کل بازار وجود دارد ولی در حال کمرنگ شدن است. این در حالی است که با توجه به پایین بودن موجودی انبارها احتمال رشد قیمت‌ها در کوتاه‌مدت وجود دارد.