همان‌طور که در آمارها دیده می‌شود در هفته گذشته در بورس کالای ایران تقاضا و حجم معاملات کاهش داشته که بیشتر به دلیل افزایش قیمت‌ها است ولی به نسبت با میزان افزایش نرخ حجم خوبی است. به گزارش روابط عمومی انجمن ملی پلاستیک ایران شرایط بازار به گونه‌ای بود که انتظار می‌رفت کاهش حجم بسیار بیشتر از اینها باشد. ولی در این هفته اکثریت گرید‌های سبک فیلم وارد معاملات مچینگ شدند و تنها 0200 بندر امام با رقابت قیمتی معامله شد، همین امر باعث شد قیمت‌ها در بازار آزاد به سرعت سیر نزولی پیدا کند.

در هفته گذشته جذاب‌ترین گروه بازار پلی‌اتیلن سنگین اکستروژن(EX3) و پلی‌پروپیلن نساجی بود که کل حجم عرضه شده و با رقابت قیمتی به فروش رسید. از سویی کم‌رونق‌ترین گروه بازار نیز باز هم گروه سنگین فیلم است که با توجه به حجم عرضه آن معاملات کمی را تجربه کرد.
همان‌طور که در گذشته هم ذکر شد بازار داخلی از کشش لازم و کافی برای قیمت‌های فعلی برخوردار نیست، هرچند که قیمت در بازار داخلی گران باشد، ولی زمانی که معامله‌ای صورت نگیرد در آینده شاهد افت قیمت‌ها خواهیم بود. در حال حاضر انبار بازاری‌ها پر است از موادی که با قیمت‌های پایین خریداری کرده‌اند و قدرت این را هم دارند که محصول خود را با قیمت‌هایی پایین‌تر از بورس به فروش برسانند. از سویی دو هفته‌ای است که قیمت‌ها در بازارهای جهانی با ثبات شده است، ولی روند در قیمت مواد اولیه‌ای چون پروپیلن، استایرن و اتیلن تا حدودی نزولی شده است و این انتظار را به وجود می‌آورد که در آینده و در مورد برخی گروه‌ها قیمت جهانی نزولی شود، ولی اثر این کاهش را در نیمه دوم خرداد شاید ببینیم. از بحث جهانی گذشته، در بازار داخلی به دلیل عدم کشش بازار به دلایلی چون رکود حاکم بر بازار مصرف محصولات نهایی، کمبود نقدینگی و کم شدن حجم صادرات به کشوری مثل عراق حجم معاملات در بازار آزاد و با قیمت‌های فعلی به شدت کم است. به خاطر دلایل ذکر شده قیمت بازار آزاد سیر نزولی به خود گرفته و پیش‌بینی می‌شود در روز‌های آتی این افت محسوس‌تر هم شود، زیرا اثر روانی قیمت‌ها به مرور کم شده، همچنین حجم زیاد و منظم عرضه‌ها نیز در این افت قیمت بسیار تاثیر‌گذار بوده و هست، در ضمن کالاهایی مثل پلی‌‌پروپیلن نساجی به دلیل کمبود بار در بازار آزاد فعلا قیمت خود را محکم نگه داشته‌اند.