پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا): قیمت بیلت در بازار صادرات دریای سیاه ٣٦٠ دلار در هر تن فوب و در ثبات است. قیمت‌های پیشنهادی کارخانه‌ها بین ٣٧٥ تا ٣٨٥ دلار در هر تن سی‌اف‌آر ترکیه است. اخیرا در ٣٧٤ دلار هر تن سی‌اف‌آر خرید صورت گرفته که معادل ٣٦٠ دلار در هر تن فوب است. افزایش صادرات سنگ‌آهن برزیل در ماه مارس

طبق گزارش وزارت صنایع برزیل، ماه مارس سال جاری میلادی صادرات سنگ‌آهن این کشور ٢٣ درصد نسبت به فوریه رشد داشته و به ٢٦میلیون و ٢٢٠ هزار تن رسید.همچنین متوسط قیمت سنگ‌آهن صادراتی برزیل ماه گذشته ١١ درصد افت داشته و به ٣٨ دلار و ٣٦ سنت در هر تن فوب رسید. در این بین صادرات سنگ‌آهن برزیل به آسیا ٣٤ درصد بهبود یافته و به ٢٠ میلیون و ٦٨٠ هزار تن رسید و میزان سنگ‌آهن صادر شده به اروپا ٣ میلیون و ٣٥٠ هزار تن بود.

تمدید معافیت مالیاتی قراضه در اوکراین

دولت اوکراین تصمیم گرفته معافیت مالیات بر ارزش افزوده واردات انواع قراضه فلزات مختلف را تمدید کند. بنا بر تصمیم اخیر دولت این معافیت تا اول ژانویه ٢٠١٧ ادامه خواهد داشت.

پیش از این ١٢ ژانویه ٢٠١١ مصوب شد که معاملات قراضه به ویژه در بخش واردات از مالیات بر ارزش افزوده برای دو سال معاف شود که تا سال ٢٠١٣ ادامه داشت. پس از آن در فوریه ٢٠١٤ نیز این مصوبه تمدید شد و برای سال گذشته ادامه داشت. کالاهای مشمول این معافیت مالیاتی شامل قراضه آهن، فولاد ضد زنگ، فولاد آلیاژی و قراضه فلزات فولادی است. همچنین قراضه فلزات غیر آهنی از جمله روی، مس، نیکل، آلومینیوم و... است. فعالان صنایع در اوکراین از این تصمیم دولت استقبال خوبی کرده‌اند.

بازار ورق ترکیه در سرازیری

در بازار ورق سرد ترکیه رکود تقاضای داخلی و صادراتی باعث شده عرضه‌کننده‌ها تخفیف بیشتری بدهند. آخرین قیمت ثبت شده ٥٣٥ تا ٥٤٥ دلار در هر تن درب کارخانه بوده که ٥ تا ١٠ دلار در هر تن نسبت به هفته قبل کاهش داشته و برای تناژ‌های بالا تخفیف بیشتری نیز داده می‌شود.تقاضای نهایی ناچیز است و خریداران همچنان به دنبال دریافت تخفیف بیشترند. در بازار واردات نیز ورق سرد سی‌آی‌اس ٤٦٥ تا ٤٨٥ دلار در هر تن سی‌اف‌آر ترکیه ثبت شده که ٥ دلار در هر تن نسبت به هفته قبل افت داشته است.

بازار ورق سرد چین نزولی

قیمت ورق سرد صادراتی چین پس ازمدتی توقف مجددا نزولی شده که قابل پیش بینی بود؛ چرا که بازار سنگ‌آهن در رکود است. آخرین قیمت ثبت شده ورق سرد ٤٢٠ تا ٤٣٠ دلار در هر تن فوب بوده که نسبت به هفته گذشته ۵/ ۷ دلار به ازای هر تن کاهش داشت.در بازار داخلی نیز قیمت ورق سرد ٨ دلار در هر تن کاهش یافته و به ٤٩٩ تا ٥٠٨ دلار در هر تن با ١٧ درصد مالیات بر ارزش افزوده رسیده است.