بر‌اساس گزارش انجمن آهن و فولاد چین با در نظر گرفتن تعداد قراردادهای منعقد شده به نظرمی‌رسد تقاضای فولاد در چین ضعیف باقی بماند. به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، بر اساس گزارش انجمن آهن و فولاد چین با در نظر گرفتن تعداد قرار‌دادهای منعقد شده به نظرمی‌رسد تقاضای فولاد در چین ضعیف باقی بماند. چین بزرگ‌ترین‌ مصرف‌کننده فولاد در جهان است.

بر‌اساس این گزارش که در وب سایت انجمن آهن و فولاد چین منتشر شده است، اعلام شده با کاهش تقاضای فولاد در سال جاری تولید این محصول در چین کاهش یافت که به تبع آن تقاضا برای ماده اولیه فولاد یعنی سنگ‌آهن نیز کاهش داشت. این روند با استفاده از داده‌های مربوط به قیمت نشان داده شده است.

در این گزارش تاکید شده قیمت ‌سنگ‌آهن تا زمانی که اضافه عرضه بر‌طرف نشود افزایش نمی‌یابد. قیمت سنگ‌آهن طی هفته گذشته به سطح کمتر از ۵۰ دلار سقوط کرد این روند ‌کاهشی در پی آن رخ داد که بازار در شوک عرضه زیاد و ارزان قیمت شرکت استرالیایی بی‌اچ‌پی بیلتون قرار گرفت. لی ژین چوآنگ معاون دبیر‌کل انجمن آهن و فولاد در جریان یک نشست در شهر پرث استرالیا اعلام کرده بود که مصرف فولاد در چین به حد اشباع خود رسیده است و میزان تولید فولاد در چین طی سال جاری کاهش می‌یابد. دولت چین با کاهش نرخ بهره و اعمال سیاست‌های انبساطی پولی سعی در تحریک رشد اقتصادی چین داشته‌اند.

آقای چوآنگ اضافه کرده است انتظار می‌رود که نرخ رشد اقتصادی چین در ماه آوریل کمی بهبود یابد، اما به نظر نمی‌رسد تاثیر زیادی بر تقاضای فولاد داشته باشد و کماکان تقاضای فولاد ضعیف باقی خواهد ماند.