کمیسیون مس شیلی Cochilco در روز سه‌شنبه اعلام کرده است انتظار دارد شیلی ۵/ ۹۴ میلیون تن مس در سال ۲۰۱۵ تولید کند که این میزان نسبت به پیش‌بینی قبلی کمی کاهش داشته است. به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز کمیسیون مس شیلی Cochilco در روز سه‌شنبه اعلام کرده است انتظار دارد شیلی ۵/ ۹۴ میلیون تن در سال ۲۰۱۵ تولید کند این میزان نسبت به پیش‌بینی قبلی کمی کاهش داشته است. Cochilco در ماه ژانویه پیش‌بینی کرده بود تولید مس شیلی در سال ۲۰۱۵ رقمی معادل ۶ میلیون تن می‌شود.

این کاهش بیشتر مربوط به افت تخمین در میزان تولید پروژه‌های در دست اجرا برای افزایش تولید مس در شیلی است. همچنین در این گزارش آمده است شرایط آب و هوایی سخت در مناطق شمالی این کشور نیز در این کاهش دخیل بوده است. شیلی در حدود یک‌‌سوم مس جهان را تولید می‌کند، معادن در حال برداشت این کشور با کاهش در عیار مواجه شده‌اند و پروژ‌ه‌های جدید به شیلی کمک می‌کنند تا این کاهش در عیار را جبران کند.

نگرانی‌ها در مورد کاهش تقاضا از جانب چین بزرگ‌ترین‌ مصرف‌کننده فلزات در جهان موجب شد قیمت مس در اوایل سال جاری کاهش‌ پیدا کند و به کمترین میزان خود در ۵ سال اخیر برسد.

قیمت مس در بازار فلزات لندن طی آخرین معاملات انجام شده با ۸۵ دلار افزایش به ۶۰۴۱ دلار در هر تن رسیده است. همین قیمت در بازار COMEX نیویورک ۲ دلار و ۷۴ سنت در هر پوند ثبت شد.

Cochilco در گزارش خود پیش‌بینی می‌کند میانگین قیمت مس در سال جاری ۲ دلار و۸۵ سنت در هر پوند باشد، همچنین به نظر می‌رسد برای سال آتی این قیمت ۲ دلار و ۸۰ سنت خواهد بود.