پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا): به‌رغم آنکه ٧٥ درصد شرکت‌های معدنی چینی در حال ضرردهی هستند سعی دارند برای به دست آوردن سهم بیشتر از بازار همچنان به استخراج سنگ‌آهن ادامه دهند، ولی این شرایط خیلی دوام نخواهد داشت چون تحلیلگران معتقدند آنها چاره‌ای جز تعطیل کردن معادن یا ادغام ندارند. در این بین شرکت‌های معدنی بزرگ چینی از پایین آمدن قیمت سنگ‌آهن خوشحالند چون موجب تعطیلی معادن کوچک‌تر و بهبود کسب‌و‌کار آنها شده است. آمار نشان می‌دهد امسال حدود ١٥٠٠ معدن سنگ‌آهن در چین مجبور می‌شوند دست از کار بکشند و ٢٠ تا ٣٠ درصد از ظرفیت تولید سنگ‌آهن در چین کاسته می‌شود. بازارهای قراضه آسیا به روایت شاخص‌ها

هفته گذشته در کره جنوبی هیوندایی استیل قراضه سنگین کلاس یک آمریکا را ٢٥٣ دلار هر تن سی‌اف‌آر خرید و قراضه سنگین کلاس ١ و٢ خلوص ٢٠-٨٠ در جنوب شرق آسیا ٢٦٠ تا ٢٦٥ دلار هر تن سی‌اف‌آر بود. در شرق آسیا متوسط قیمت قراضه وارداتی از ٢٥٠ تا ٢٥٥ دلار به ٢٥٣ تا ٢٥٥ دلار هر تن سی‌اف‌آر رسید. در ژاپن قراضه صادراتی سنگین کلاس ٢ حدود ١٩٧ تا ٢٠٢ دلار هر تن تحویل کنار کشتی بود که ١٠ دلار رشد داشت. از طرفی هفته گذشته متوسط قیمت قراضه وارداتی سنگین کلاس ١ و٢ خلوص ٢٠-٨٠ در ترکیه ٢٥٧ دلار و ٥٠ سنت هر تن سی‌اف‌آر بود که ٢,٥٠ دلار در هر تن رشد داشت.

افت قیمت بیلت دریای سیاه

آخرین قیمت بیلت صادراتی دریای سیاه ٢ دلار در هر تن پایین آمده و به ٣٥١ دلار در هر تن فوب رسیده است. ١٧ هزار تن بیلت اوکراین در الجزایر در ٣٤٨ دلار به ازای هر تن فوب تحویل اواخر آوریل با کمی پیش‌پرداخت معامله شده که معادل ٣٥١ دلار در هر تن فوب است. قیمت‌های پیشنهادی اغلب بالای ٣٥٠ دلار در هر تن فوب است و برخی تا ٣٦٥ دلار نیز قیمت داده‌اند ولی خریدارها تمایلی به معامله در این سطوح ندارند. قیمت درخواستی خریدارها ٣٤٥ تا ٣٥٠ دلار در هر تن فوب دریای سیاه است و در انتظارند عرضه‌کننده‌ها قیمت‌های پیشنهادی را پایین‌تر بیاورند.