حدیث موسوی: طی روزهای گذشته روند قیمت‌ها در بازار محصولات فولادی با شیب کاهشی آرامی در حال نوسان بوده است. برخی فعالان بازار می‌گویند: رسیدگی به حساب‌های پایان سال و خروج از بازار توسط برخی عرضه‌کنندگان آهن‌آلات، موجب بی‌تحرکی بیش از پیش معاملات و عدم تغییر چندان نرخ‌ها در فضای بازار شده است. از این رو اگر در این چند روز باقیمانده تا پایان سال عرضه‌کننده یا تولیدکننده‌ای نیز برای جذب نقدینگی اقدام به ارائه تخفیف بالایی در بازار نکند، کماکان شاهد نوسان ناچیز قیمت انواع فولاد در بازار خواهیم بود. در همین حال در شرایطی که بازار داخلی بدون تکاپو و پویایی خاصی روزهای منتهی به پایان سال را سپری می‌کند، اما در عرصه صنعتی برخی رخدادها مبنی بر قطع واردات انواع فولاد با ارز مبادله‌ای و تصویب وضع تعرفه روی واردات محصولات فولادی خبرساز شده و حرف و حدیث‌های متفاوتی پیرامون این اخبار شکل گرفته است. رئیس هیات عامل ایمیدرو روز گذشته در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان این سازمان با خانه صنعت و معدن گفت: بر‌اساس آخرین مصوبه دولت قرار بر این شده که به هیچ عنوان با ارز مبادله‌ای فولاد وارد کشور نشود. همزمان با این اظهارات، شنیده‌ها نیز حاکی از آن است که روی واردات شمش و اسلب تعرفه ۱۰ درصدی، انواع ورق به جز ورق نورد گرم ۲ میلی‌متری تعرفه ۱۵ درصدی و روی محصولات طویل تعرفه ۲۰ درصدی وضع شده که این مصوبه از زمان ابلاغ لازم الاجرا خواهد بود.

در کنار تحولات بازار غیررسمی فولاد، روز گذشته در بورس‌کالا نیز بار دیگر مهم‌ترین‌ عرضه‌های فولادی به محصولات ذوب‌آهن اصفهان اختصاص داشت. این شرکت تیرآهن شاخه ۱۴ و ۱۶ را با نرخ ۱۶۷۰ تومان در حجم ۵۵۴ تن عرضه و معامله کرد. میلگرد گرید A۳ نیز در سایز ۲۰ با قیمت پایه ۱۵۶۰ تومان به تابلو آمد که در حجم ۲۸۰ تن مورد مبادله قرار گرفت. سبد میلگرد A۳ در سایزهای ۱۲ تا ۲۰ با قیمت ۱۴۴۰ تومان دیگر عرضه ذوب آهن در این روز بود که به میزان ۱۰۰۰ تن خریداری شد.

از سوی دیگر سبد میلگرد A۳ در سایزهای ۱۲ تا ۲۵ هم عرضه پایانی این شرکت در روز دوشنبه بود که در حجم ۸۰۷۲ تن و با قیمت ۱۴۳۰ تومان ارائه شد و به فروش رسید.

شرکت نورد و تولید قطعات فولادی هم در این روز نقدی ورق گرم را در حجم ۱۱۰۰ تن با نرخ ۱۶۹۵ تومان به تابلو آورد که خریداری نداشت. در پایان معاملات این روز رینگ فولاد، معامله خارج از بورس ۱۵۸۰ تن ورق گالوانیزه و قلع اندود شرکت فولاد مبارکه نیز توسط کارگزاران در سیستم مبادلات مچینگ ثبت شد.