رئیس هیات عامل ایمیدرو بر ضرورت ورود مراکز پژوهشی کشور به حوزه پژوهش‌های «تقاضا محور» متکی به نیازهای صنایع معدنی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی کرباسیان در جریان بازدید از خط تولید آنتیموان در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران اظهار کرد: در شرایطی که علوم و تکنولوژی در جهان با تغییرات جدید مواجه می‌شود، دستاوردها و محصولات تولیدی نیز به تبع آن تحولات جدیدی را تجربه می‌کند و درنتیجه، همگام شدن با این تغییرات، نیازمند ارتقای سطح پژوهش و تحقیق است. وی افزود: در این میان، نقش منابع انسانی در مراکز پژوهشی کشور و از جمله مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران محوری است، به‌طوری که با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و توانمند کشور باید به سمت پژوهش‌های مورد نیاز روز در حوزه‌های مختلف رفت.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: اجرای پروژه‌های دانش بنیان مبتنی بر فناوری‌های نوین و تقویت تعامل موثر با مراکز مشابه تراز اول جهانی در کنار استفاده از ظرفیت‌های بالای متخصصان داخلی برای توسعه کشور ضروری است. کرباسیان در ادامه ضمن تشکر از اقدامات به عمل آمده توسط مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران، بر رفع موانع پیش رو و تقویت بیشتر این مرکز و نیز تسریع در تجهیز و توسعه آن برای ایفای نقش موثرتر مرکز در تحقق اهداف ایمیدرو و نیز توسعه بخش معدن و صنایع معدنی کشور تاکید کرد.