میزان تولید مجتمع سنگ آهک پیربکران طی ۸ ماه اخیر، ۶ درصد افزایش یافت. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مجتمع سنگ آهک پیر بکران به‌عنوان یکی از واحدهای تحت پوشش شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران وابسته به ایمیدرو از ابتدای فروردین تا پایان آبان امسال، ۹۷۶ هزار و ۵۸۶ تن سنگ آهک دانه‌بندی تولید کرد. این در حالی است که میزان محصول تولید شده طی مدت مشابه سال گذشته، ۹۲۵ هزار و ۴۶۶ تن بود.

همچنین، میزان استخراج ماده معدنی در این مجتمع طی ۸ ماه سال ۹۳ به ۹۷۷ هزار و ۲۹ تن رسید که در مقایسه با میزان استخراج مدت مشابه سال ۹۲ (۹۲۱ هزار تن)، حاکی از رشد ۶ درصدی است.

مجتمع سنگ آهک پیر بکران (واقع در اصفهان) در ۸ ماه امسال، ۷۳۰ هزار و ۹۹۲ تن محصول به شرکت های داخلی ارسال کرد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، حدود

۶۹۲ هزار و ۲۸۶ تن بود.

بنا به این گزارش، محصول تولیدی مجتمع مذکور در تامین سنگ آهک متالورژیک کارخانه‌های ذوب آهن کشور (از جمله ذوب آهن اصفهان)، تامین سنگ آهک‌ افزودنی با عیار بالا برای مصرف در کارخانه‌های سیمان، تولید پودر کربنات کلسیم و نیز برای تامین انواع مصالح شکسته کوهی جهت مصارف عمرانی (ساخت بتن و آسفالت) به کار می‌رود.