حدیث موسوی: روز گذشته در پایان معاملات هفتگی فولاد در بازار آزاد و بورس کالا در حالی که عرضه‌کننده‌های شاخص مصنوعات فولادی از اعلام قیمت یا تغییر آن نسبت به روزهای گذشته امتناع کردند، اما اغلب نوردکاران بخش خصوصی در دامنه ۵ تا ۳۰ تومان به ازای هر کیلو‌ نرخ میلگردهای تولیدی را کاهش دادند. در این روز صرفنظر از ثبات نسبی حاکم بر قیمت‌ها در بازار آهن، معاملات هیچ‌گونه تکاپو و تحرکی نسبت به قبل نداشت و مشخص شدن روند اصلی بازار (به معنی بهبود جریان دادوستدها یا تداوم رکود) پس از تعطیلات روزهای اخیر، به هفته آینده موکول شد. در این میان با آنکه تعطیلات هفته جاری، اجازه عرضه به شرکت‌های فولادی را نیز در بورس کالا طی روزهای گذشته نداده بود، اما چهارشنبه به دنبال عرضه‌های متنوع فولادی که راهی تالار مبادلات شد، روز پر جنب و جوشی برای رینگ فولاد رقم خورد. فولاد خوزستان به‌عنوان بزرگ‌ترین‌ عرضه‌کننده شمش فولادی کشور در این روز ۱۸ هزار و ۲۰۰ تن از این محصول را با قیمت ۱۴۸۰ تومان به گروه ملی صنعتی فولاد ایران فروخت.

فولاد مبارکه هم که روز دوشنبه هفته جاری معاملات انواع ورق تولیدی را توسط کارگزاران در سیستم مبادلاتی مچینگ ثبت کرده بود، روز گذشته سلف ۱۰۰۰ تن ورق سرد B را با قیمت ۲۰۲۰ تومان در هر کیلو عرضه کرد که ۷۰۰ تن آن خریداری شد. شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر هم در این روز ۴۴۰۰ تن سبد میلگرد مخلوط را با قیمت پایه ۱۶۲۰ تومان عرضه کرد که در زمان رسمی معاملات ۴۴۰ تن و در زمان مچینگ (مازاد عرضه) ۳۹۶۰ تن آن به فروش رسید. در ادامه ذوب‌آهن اصفهان نیز با عرضه‌های متنوعی در تالار معاملات صنعتی و معدنی حضور یافت. تیرآهن شاخه ۲۲، اولین عرضه ذوبی در این روز با قیمت پایه ۱۹۲۰ تومان بود که در حجم ۱۰۰۰ تن مورد معامله قرار گرفت. در ادامه تیرآهن شاخه ۲۰ و ۲۷ هم با قیمت ۱۹۲۰ تومان در حجم ۱۰۰۰ تن از سوی این شرکت عرضه و به همان میزان معامله شد.

باقی عرضه‌های ذوب‌آهن در این روز به میلگرد‌های ساختمانی اختصاص داشت که معامله آنها در حجم‌های زیر ۱۰۰۰ تن صورت گرفت. میلگرد گرید A۳ در سایزهای ۱۸ و ۲۰ و سبد میلگرد مخلوط (در دو تناژ ۴۶۲ و ۵۵۰ تن) همگی با قیمت پایه ۱۷۰۰ تومان عرضه شدند که به ترتیب در حجم‌های ۲۲۰، ۳۰۸ و ۵۵۰ تن مورد معامله قرار گرفتند.

با عرضه‌های فولادی که روز گذشته در بورس کالا صورت گرفت در مجموع هفتگی ۹۸ هزار و ۶۹۲ تن انواع فولاد ارائه شد و حجم معامله این محصولات ۱۰۹ هزار و ۷۳۰ تن به ثبت رسید که در مقایسه با هفته قبل حکایت از کاهش میزان عرضه و رشد حجم معامله این محصولات داشت.