تولید کلینکر با مرغوبیت بسیار بالا در کارخانه سیمان سروآسول ونزوئلا که توسط شرکت احداث صنعت از شرکت‌های زیرمجموعه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در دست ساخت است، با حضور کارشناسان خارجی آغاز شد. به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، بعد از راه‌اندازی موفقیت‌آمیز و تحویل دپارتمان‌های سنگ‌شکن و آسیاب سیمان ۱ در پروژه سیمان سروآسول، کوره این کارخانه به‌عنوان مهم‌ترین دپارتمان خط تولید، پس از طی مراحل گرم کردن راه‌اندازی شد. با تولید کلینکر و پس از انجام مراحل آزمایش‌های عملکردی، تشریفات تحویل موقت دپارتمان پخت به کارفرمای ونزوئلایی هم انجام شد. یادآور می‌شود: تولید آزمایشی سیمان در کارخانه سروآسول ونزوئلا شهریور ماه امسال آغاز شد و اکنون بخش کلینکر به‌عنوان بخش نهایی به بهره‌برداری رسیده است.

سیمان سروآسول ونزوئلا با ظرفیت سالانه یک میلیون تن توسط مهندسان و متخصصان شرکت احداث صنعت ساخته شده و در آینده نزدیک توسط مقام‌های بلندپایه ایران و ونزوئلا به‌طور رسمی افتتاح خواهد شد.

احداث کارخانه سیمان سروآسول ونزوئلا به‌عنوان نمادی از توان صدور خدمات فنی و مهندسی کشور در سال‌های اخیر متوقف شده بود که با استقرار دولت یازدهم، حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران تامین اعتبار شدو عملیات اجرایی آن در یکسال اخیر با سرعت بالا ادامه یافت و در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد. پروژه سیمان ونزوئلا از جمله پروژه‌های مهم فنی و مهندسی کشور محسوب می‌شود که توسط شرکت احداث صنعت در دست اجرا است.

این شرکت پیش از این کارخانه سیمان حما در سوریه را به‌عنوان نخستین پروژه برون‌مرزی خود اجرا و تحویل داده و علاوه بر آن ۱۱ کارخانه سیمان دیگر هم در داخل کشور احداث کرده و به بهره برداری رسانده و در حال حاضر یکی از معتبرترین شرکت‌های ایرانی سازنده کارخانه سیمان است.