تولیدات فولاد مبارکه نیازهای اساسی بخش صنعت را تامین می‌کند

گروه بنگاه‌های اقتصادی: رئیس هیات مدیره فولاد مبارکه اصفهان گفت: تولیدات این شرکت در زمره نیازهای اساسی صنایع دیگر قرار دارد و هیچ‌گاه قابل حذف نیست. محمدرضا آیت‌اللهی افزود: باید تلاش کرد تا با توسعه بیشتر فولاد مبارکه به‌عنوان یک شرکت بی‌رقیب، نیاز کشور و حتی منطقه به انواع ورق‌های فولادی رفع شود. وی تصریح کرد: همچنین از منظر صادرات غیرنفتی باید تلاش کرد تا صدور تولیدات فولاد مبارکه ارزآوری مناسبی برای کشور داشته باشد که به یقین تنوع محصولات کاربردی این شرکت در صنایع خودروسازی، بسته‌بندی مواد غذایی، لوله‌سازی و لوازم خانگی، این ظرفیت را مهیا کرده است.

رئیس هیات مدیره فولاد مبارکه با بیان اینکه این شرکت تاثیر زیادی بر صنعت فولاد کشور دارد، اضافه کرد: صنایع وابسته به شرکت فولاد مبارکه به‌طور مستقیم از آن متاثرند تا جایی که با کوچک‌ترین توقف در آن شاهد خواهیم بود که صنایع وابسته دچار مشکل می‌شوند.

این در حالی است که همان‌گونه که فولاد مبارکه براساس تکنولوژی روز دنیا بنا نهاده شد، به مرور زمان نیز خود را به روز کرده و در ایستگاه اول متوقف نشده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین با تاکید بر اینکه در برنامه‌ها و اهداف این شرکت سرمایه‌گذاری در زمینه معدن و صنایع معدنی از جمله فلزات اساسی مانند فولاد، مس و فلزات گرانبها به‌طور جدی در نظر گرفته شده است، گفت: به همین دلیل این سرمایه‌گذاری‌ها را در مسیر شرکت فولاد مبارکه اصفهان، ذوب آهن و معادن سنگ‌آهن و به‌طور کلی صنایع معدنی سوق داده‌ایم.

در همین حال کارشناس خرید قطعات یدکی ساخت خارج فولاد مبارکه نیزاز بومی‌سازی موتور فن مگامدول واحد شهید خرازی خبر داد.

غلامعباس کریمی گفت: بومی‌سازی موتور Kw۳۵۰۰ فن هوای اصلی مگامدول واحد شهید خرازی فولاد مبارکه منجر به ۱۵میلیارد ریال صرفه‌جویی اقتصادی شده است.

وی افزود: به واسطه اینکه این موتور، یکی از تجهیزات اصلی واحد مگامدول A واحد شهید خرازی است درصورت خرابی آن کل واحد متوقف می‌شد و خسارات زیادی ایجاد می‌کرد.

کارشناس خرید قطعات یدکی ساخت خارج فولاد مبارکه تصریح کرد: با بومی‌سازی این موتور، ساخت قطعات یدکی آن مانند استاتور، روتور، شافت و بابیت نیز از حالت انحصاری خارج شد و قابلیت ساخت در ایران را پیدا کرد.