گروه بنگاه‌های اقتصادی: رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان، در بازدید از طرح مجتمع فولاد سفیددشت با تاکید بر اهمیت بومی‌سازی تجهیزات موردنیاز این طرح گفت: اولویت ما در ساخت و راه‌اندازی پروژه نیز حمایت از شرکت‌های داخلی است و اگر شرکت‌های سازنده داخلی قابل رقابت با شرکت‌های خارجی باشند به‌طور قطع از آنها حمایت می‌کنیم. بهرام سبحانی افزود: فولاد مبارکه اصفهان برای اتمام این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن تلاش خواهد کرد و امیدواریم که منابع مالی پروژه نیز تامین شود.

وی از پیمانکاران واحد احیا و فولاد‌سازی خواست به روش کارشناسی، موانع و مشکلاتی را که در جهت رسیدن به ظرفیت بالای این پروژه وجود دارد برطرف کنند تا پروژه بتواند در زمان بهره‌برداری با حداکثر توان فعالیت کند.

مدیرعامل فولاد مبارکه تصریح کرد: عوامل مربوطه و عوامل اجرایی باید برنامه زمان‌بندی را به‌گونه‌ای تنظیم کنند که تا پایان اسفند ۹۳ نصب تجهیزات واحد احیای فولاد سفیددشت، کامل و آماده راه‌اندازی شود.

وی همچنین زمان بهره‌برداری از واحد فولادسازی و ریخته‌گری مداوم این شرکت را پایان سال ۹۴ اعلام کرد.

طرح مجتمع فولاد سفیددشت در فاصله ۳۵ کیلومتری جاده شهرکرد به بروجن قرار دارد و قرار است با مشارکت ۶۵ درصدی فولاد مبارکه و ۳۵ درصدی ایمیدرو به بهره‌برداری برسد.

فولاد مبارکه اصفهان با تولید حدود ۶ میلیون تن فولاد خام از شرکت‌هایی است که در زمینه تولید ورق‌های فولادی فعالیت می‌کند.

بیش از ۵۰ درصد از ورق فولادی موردنیاز کشور برای استفاده در خودروسازی و قطعه‌سازی، فلزی سبک، فلزی سنگین و لوله‌های انتقال سیالات، صنایع بسته‌بندی و لوازم خانگی و الکتریکی و لوله و پروفیل در شرکت فولاد مبارکه تامین می‌شود.