پایگاه خبری تحلیلی فولاد (ایفنا): شرکت معدنی واله برزیل قصد دارد میزان تولید سنگ آهن خود را تا سال ۲۰۱۸ از ۳۰۰ میلیون تن فعلی به ۴۵۰ میلیون تن افزایش دهد. به گزارش «ایفنا» این شرکت معدنی اخیرا اظهار کرده گرچه قیمت سنگ آهن به دلیل مازاد عرضه رو به پایین است و حدود ۸۲ دلار شده ولی تا پایان سال جاری میلادی به ۹۵ تا ۱۰۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر چین افزایش خواهد یافت. در آخرین نظرسنجی استیل ایندکس از بازارهای فولاد دنیا، از تعداد آمریکایی‌هایی که امیدوار بودند سه ماه آینده قیمت فولاد بالاتر می‌رود به میزان چشمگیری کاسته شد. در آمریکا ۲۷ درصد امیدوار بودند سه ماه آینده قیمت فولاد بالا می‌رود در حالی که هفته قبل این رقم ۵۷ درصد بود. ۶۷ درصد نیز ثبات قیمت‌ها را برآورد کردند. بین اروپایی‌های حاضر در نظرسنجی، موافقان پیش‌بینی رشد قیمت از ۳۱ درصد به ۴۵ درصد رسیدند و ۳۴ درصد نیز ثبات قیمت را پیش‌بینی کردند. در سطح جهان ۳۳ درصد رشد قیمت و ۴۵ درصد ثبات قیمت‌ها را ممکن دیدند. به گزارش «ایفنا» به نقل از استیل ایندکس، ۳۳ درصد از آمریکایی‌های حاضر در نظرسنجی هفته اخیر افزایش فروش فولاد در سه ماه آینده را امکان‌پذیر دانستند که هفته قبل ۵۷ درصد بودند. ۵۳ درصد نیز ثبات تقاضا را پیش‌بینی کردند. ۱۷ درصد از اروپایی‌ها رشد تقاضا و ۷۲ درصد ثبات آن را روند رایج بازار در سه ماه آینده دیدند. در سطح جهان نیز ۲۲ درصد رشد فروش و ۶۷ درصد ثبات آن را پیش‌بینی کردند.

کاهش جزئی تولید ماهانه فولاد در آلمان

در ماه آگوست سال جاری میلادی تولید فولاد خام آلمان ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تن ثبت شد که یک درصد در مقایسه با آگوست ۲۰۱۳ کاهش داشت. به‌رغم این کاهش ماهانه، کل تولید فولاد آلمان از ابتدای سال جاری هنوز ۳ درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته و بالای ۲۹ میلیون تن است. فعالان بازار علت کاهش تولید آگوست را تعطیلات تابستانی و تعمیرات سالانه کارخانه‌ها می‌دانند. قابل ذکر است در ماه جولای آلمان ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن محصولات ورق تولید کرد که ۴ درصد بالاتر از سال ۲۰۱۳ بود و از ابتدای سال نیز ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تن ثبت شد که ۱/۶ درصد رشد داشت. تولید مقاطع در جولای ۱۲ درصد رشد داشته و یک میلیون تن ثبت شد و تولید ۷ ماه ابتدایی سال تنها ۰/۶ درصد رشد داشت.

بازار ورق اروپا هنوز در انتظار بهبود چشمگیر

در ماه سپتامبر بازار ورق اروپا بهبودهایی داشته و قیمت‌ها تا حدودی بالا رفته است، ولی فعالان بازار تردید دارند قیمت‌ها بیش از این افزایش یابد چون تقاضا مطلوب نیست. قیمت فروش ورق گرم پس از تعطیلات تابستانی و بهبود فعالیت بازار ۱۰ یورو در هر تن بالا رفته، البته کارخانه‌ها سعی کردند قیمت را ۲۰ تا ۳۰ یورو در هر تن افزایش دهند. بهبود خریدها، افزایش صادرات و عدم رقابت بازار واردات به رشد قیمت کمک کرد. قیمت فعلی ورق گرم حمل اکتبر در آلمان ۴۳۵ تا ۴۴۰ یورو و ایتالیا ۴۳۰ یورو در هر تن است. برخی قصد دارند مذاکرات فروش‌های نوامبر و دسامبر را با افزایش قیمت آغاز کنند.