معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: در ساخت و تکمیل واحد احیای مستقیم طرح فولاد سپیددشت، تولیدکنندگان داخلی در بخش طراحی، ساخت و اجرا به میزان ۸۰ درصد سهیم هستند. به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، دکترمهدی کرباسیان گفت: مهندسان ایرانی توانمندی فنی، تخصصی و اجرایی لازم را برای زنجیره فولاد در اختیار دارند به همین دلیل در این بخش قراردادهای مربوط به ساخت طرح‌های فولاد با طرف چینی، بخش اعظم کار به شرکت‌های ایرانی محول شده است. به گفته وی، میزان پیشرفت فیزیکی واحد احیای مستقیم طرح فولاد سپیددشت که اخیرا مورد بازدید رئیس جمهوری دکتر حسن روحانی قرار گرفته اکنون به حدود ۸۱ درصد رسیده است. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: طرح فولاد سپیددشت در استان چهارمحال و بختیاری یکی از طرح‌های هفت‌گانه فولاد استانی به ظرفیت سالانه ۸۰۰ هزار تن و قابل افزایش تا یک میلیون تن است که میزان پیشرفت فیزیکی کل این پروژه شامل بخش احیا و فولاد سازی

به حدود ۵۵ درصد رسیده است. کرباسیان ادامه داد: با راه‌اندازی واحد احیای مستقیم طرح فولاد سپیددشت برای حدود ۲۵۰ نفر اشتغال مستقیم و برای حدود ۲۵۰۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد خواهد شد و تاکنون ۴۵۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون برای ۵ طرح استانی فولاد گشایش اعتبار شده است، اظهار کرد: با راه‌اندازی کل طرح‌های مذکور در مجموع حدود ۷ میلیون تن به ظرفیت تولید فولاد کشور افزوده خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه اعتبار اسنادی (L/C) طرح فولاد سپیددشت آذر ماه سال ۹۲ با مشارکت شرکت MCC چین گشایش یافته است، گفت: این طرح با مشارکت ۶۵ درصدی فولاد مبارکه و ۳۵ درصدی ایمیدرو تکمیل خواهد شد.