روز چهار‌شنبه ۱۵ مرداد ماه، حدود ۱۸۰ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۳۲۰۰ میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت. سهم مقاطع فولادی از این حجم فروش نزدیک به ۱۰۳ هزار تن بوده است. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت بورس کالای ایران، شرکت ذوب‌آهن اصفهان ۱۴ هزار تن شمش بلوم را به قیمت ۱۵ هزار و ۵۵۰ ریال در هر کیلو در تالار محصولات صنعتی و معدنی معامله کرد. از دیگر محصولات معامله‌شده در تالار محصولات صنعتی و معدنی در این روز می‌توان به ۶۰ تن شمش روی ۹۹.۹۸ شرکت صنایع خالص‌سازان روی زنجان و دو هزار تن شمش هزارپوندی ۹۹.۸ شرکت آلومینیوم هرمزگان ( هرمزال) اشاره کرد.

ممانعت بورس از افزایش غیرمتعارف قیمت

این گزارش همچنین حاکی است در این روز و در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، ۳۴ هزار و ۵۰۰ تن وکیوم باتوم شرکت‌های پالایش نفت تندگویان تهران، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت بندرعباس مورد معامله قرار گرفت. علاوه بر این، ۹۲۱۲ تن انواع مواد شیمیایی، ۸۶۵۵ تن انواع قیر، ۷۴۲۱ تن انواع مواد پلیمری، پنج هزار تن لوب کات و

۷۰ تن آرگون دادوستد شد. این در حالی است که در این روز قیمت یک محصول پتروشیمی با افزایش غیرمتعارفی روبه‌رو‌ شد که به همین دلیل معامله این کالا مورد تایید بورس قرار نگرفت.

تالار صادراتی نیز شاهد معامله ۱۰ هزار و ۳۰۰ تن قیر ۶۰۷۰ شرکت های فراشیمی روز، فومن شیمی گستر، قیران پخش ستاره ایرانیان و نگین گام پارس بود.