ایسنا: اگر دولت اجازه دهد تا قیمت سیمان براساس عرضه و تقاضا در بورس کالای ایران کشف شود، تولیدکنندگان سیمان موافق عرضه این محصول در بورس هستند. دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با بیان مطلب فوق گفت: سازوکار بورس‌های کالایی در تمام دنیا مشخص است و آن، کشف عادلانه قیمت‌ها براساس عرضه و تقاضا است، اما متاسفانه تولیدکنندگان سیمان به دلیل دخالت‌های دولت در قیمت‌گذاری محصولات، تاکنون تجربه موفقی در بورس کالای ایران نداشته‌اند.

عبدالرضا شیخان افزود: در سال‌های اخیر سیمان در بورس کالای ایران عرضه شد، اما در کمال تعجب با وجود عرضه این محصول در بورس، همچنان نرخ‌های دولتی و سقف قیمت برای این محصول باقی ماند که سرانجام تولیدکنندگان از عرضه این محصول در بورس منصرف شدند، اما با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید، اگر شرایط مهیا شود عرضه‌های سیمان در بورس کالا مجدد آغاز می‌شود.

شیخان با اشاره به اینکه نباید در سازوکار شفاف بورس کالا و نحوه قیمت‌گذاری محصولات دخالت کرد، گفت: علاوه بر کشف واقعی قیمت ها، یکی دیگر از مزیت‌های بورس کالا برای تولیدکنندگان سیمان این است که خریداران در هر نقطه از کشور می‌توانند محصولات شرکت‌های مختلف را خریداری کنند که این امر به تنوع خریداران و کشف بهتر قیمت‌ها کمک می‌کند.