معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: این سازمان با توجه به قانون اجرایی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و به منظور استفاده حداکثری از توان بخش خصوصی درنظر دارد با برگزاری فراخوان عمومی برای جلب مشارکت سرمایه‌گذاری در تولید کنسانتره و گندله در معدن سنگان اقدام کند. به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، دکتر مهدی کرباسیان گفت: فراخوان مذکور که در هفته نخست تیر ماه امسال انجام می‌شود، برای تولید ۵ میلیون تن کنسانتره و ۵ میلیون تن گندله سنگ‌آهن است. وی افزود: در بخش کنسانتره تاکنون ۶/۲ میلیون تن آن اجرا شده و در دست بهره‌برداری است و ۴/۲ میلیون تن آن در قالب طرح توسعه برای تامین خوراک طرح گندله‌سازی در دست اجرا و تکمیل زنجیره تولید برنامه‌ریزی شده است‌. همچنین در بخش گندله نیز طرح مذکور با توجه به پیشرفت فیزیکی در بخش مهندسی و تامین تجهیرات دارای ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی است.

کرباسیان ادامه داد: فراخوان مذکور بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در طرح جامع فولاد کشور است. وی تصریح کرد: در حال حاضر واحد ۶/۲ میلیون تنی کنسانتره در دست بهره‌برداری بوده و نسبت به تامین خوراک گندله‌سازی واحدهای فولادی کشور اقدام می‌کند.

کرباسیان اظهار کرد: معدن سنگان یکی از بزرگ‌ترین معادن سنگ‌آهن کشور با ذخیره ۲/۱ میلیارد تن است که با توجه به پتانسیل موجود، تولید ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کنسانتره و گندله از آن پیش‌بینی شده است. این میزان حدود ۳۰ درصد از محصولات سنگ‌آهن مورد‌نیاز کارخانه‌های فولادسازی کشور به روش احیای مستقیم را تامین می‌کند.