سحر نمایشی: روز گذشته مس در بورس کالای ایران بدون هیچ‌گونه تغییری نسبت به هفته گذشته عرضه شد. البته این در حالی است که با توجه به شرایط ریزشی مس در بازارهای داخلی و جهانی، فعالان آگاه پیش‌بینی کرده‌اند که حتی اگر تولید‌کنندگان آن نیز حاضر به کاهش قیمت‌ این محصول همانند سال گذشته نباشند احتمالا هفته آینده فلز سرخ، با توجه به پارامتر‌های ریزشی موجود، در مسیر نزولی قرار خواهد گرفت. از سوی دیگر با وجود اینکه میزان عرضه مس نسبت به هفته‌های گذشته افزایش یافته بود اما متقاضیان خواستار میزان کمی از این محصول بودند. همچنین در بازار آزاد نیز خرید و فروشی برای این محصول انجام نشد و به گفته فعالان بازار معامله‌گران در انتظار ریزش بیشتر قیمت‌ها بودند. به این ترتیب روز گذشته تالار صنعتی بورس کالای ایران شاهد معامله بیش از ۷ هزار تن انواع محصولات مسی بود که در این میان شرکت صنایع ملی مس ایران ۴هزار تن مس کاتد و ۳هزار و ۵۰۰ تن مس مفتول را عرضه کرد. علاوه‌بر این، ۲۶۰تن مس مفتول شرکت صنایع تولیدی دنیای مس کاشان روی تابلوی معاملات رفت. از دیگر محصولات عرضه شده در تالار مذکور می‌توان به ۱۱۰۰ تن شمش هزار پوندی ۷/۹۹ شرکت ایرالکو و ۱۰ کیلوگرم انواع شمش طلای معدن موته اشاره کرد.

بر این اساس مس کاتد شرکت ملی مس با قیمت ۲۲ هزار و ۲۵۳ تومان در هر کیلو به فروش رسید و بدون رقابت مورد معامله قرار گرفت که نسبت به هفته گذشته تغییر قیمتی را تجربه نکرد. کل عرضه برای این محصول ۴۰۰۰ تن بوده، در حالی که تقاضا برای آن ۶۸۰ تن ثبت شده است. از طرفی مفتول مس شرکت ملی مس نیز با قیمت ۲۲ هزار و ۹۵۲ تومان مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به آخرین عرضه بی‌تغییر باقی ماند. کل عرضه برای این محصول ۳۵۰۰ تن بوده، در حالی که با تقاضای ۵۲۰ تنی روبه‌رو شده است. همچنین مفتول مس شرکت دنیای مس کاشان نیز در این روز با قیمت ۲۳ هزار و ۷تومان در هر کیلو عرضه شد که نسبت به آخرین عرضه تغییر قیمتی نداشته است. کل عرضه برای این محصول ۲۶۰ تن بوده که با میزان تقاضا برابری می‌کرد.

از سوی دیگر این فلز در بازار آزاد نیز هم‌اکنون با قیمت ۲۴هزار تومان در هر کیلو معامله می‌شود که نسبت به روز شنبه تغییری نداشته است. همچنین فعالان بازار معتقدند که ثبات قیمت مس موقتی خواهد بود و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که به زودی شاهد ریزش نرخ این فلز سرخ در بازارهای داخلی خواهیم بود.