حدیث موسوی: با ورود به ماه خرداد، نشانه‌های ثبات نسبی قیمت مقاطع به تاسی از ثباتی که قیمت شمش وارداتی و تولید داخل از یک هفته پایانی اردیبهشت ماه تاکنون تجربه کرده بود در بازار آهن نمایان شد، از این‌رو روند کاهنده پیشین در کشف نهایی بهای انواع محصولات فولادی در بازار، به روندی باثبات و تاحدودی مثبت مبدل شد. از روز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه میانگین قیمت میلگرد سایزهای ۱۴، ۱۶ و ۱۸ در بازار تهران در محدوده قیمتی ۱۸۶۶‌تومان به ازای هر کیلو باقی مانده و نوسان محسوس و خاصی را تجربه نکرده است. در همین حال اما تحرکات نزولی قیمت تیرآهن در شاخه‌های سبک و سنگین کماکان ادامه داشته است که در شرایط رکود بازار مصرف می‌تواند نشانه خوبی از وجود تقاضای موثر ولو به میزانی محدود در بازار این محصول باشد؛ چراکه به نظر می‌رسد برای جلب نظر خریداران و تشویق آنها به معامله یا بنا به درخواست خود مصرف‌کنندگان برای دریافت تخفیفات خرید، عرضه‌کننده‌های تیرآهن حاضر شده‌اند نرخ‌های پیشنهادی را تا حدودی کاهش دهند.

البته این نکته را نیز باید مدنظر قرار داد که قیمت میلگرد به کف رسیده و جایی برای کاهش بیشتر قیمت ندارد، بنابراین نمی‌توان انتظار داشت مانند تیرآهن به روند نزولی ادامه دهد هرچند خریداران آن خواهان قیمت‌های پایین‌تری برای این محصول باشند.

به هر طریق به دلیل تعطیلی روز سه‌شنبه بازار آهن فعالیت خود در هفته جاری را چندان قوی دنبال نکرد که تحرکات قیمتی آهن‌آلات به این دلیل تاحدودی در وسط هفته محدود شد. باید دید امروز که در بازار رسمی فولاد دو سبد میلگرد به تابلو معاملات می‌رود رفتار خریداران چگونه بوده و واکنش بازار غیررسمی به این عرضه‌ها در آخرین روز معاملاتی از هفته جاری در چه مسیری است. میلگردی که در این روز فولاد آذربایجان ارائه می‌کند نسبت به آخرین قیمت همین عرضه در تالار صنعتی با ۲۰ تومان کاهش نرخ پایه روبه‌رو بوده و ۱۷۱۰ تومان اعلام قیمت شده است. از سوی دیگر فولاد آلیاژی ایران نیز سبد میلگرد دیگری را با همین نرخ به‌صورت نقدی خواهد کرد.