معاون وزیر و رئیس‌ هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: ایمیدرو از طرح‌های توسعه اکتشافی در معدن انگوران حمایت می‌کند. به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، دکتر مهدی کرباسیان در بازدید از معدن انگوران گفت: با عملیات اکتشافی در انگوران ذخیره مطلوبی از معدن سنگ تراورتن شناسایی شده و محیط زیست نیز مجوز برداشت از این ذخایر را صادر کرده که بهره‌برداری از آن به زودی آغاز خواهد شد. وی با بیان اینکه با شناسایی معادن بزرگ توسط ایمیدرو، نگرانی‌ها درباره اقتصاد منطقه و اشتغال کمتر می‌شود، افزود: همچنین فلورین دیگر ماده معدنی است که عملیات اکتشافی آن در انگوران آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود ذخیره مناسبی از این ماده وجود داشته باشد. کرباسیان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا ۱۰ سال آینده ذخیره معدن انگوران به اتمام برسد، از جایگزینی معدن سرب و روی مهدی آباد در چند سال آینده خبر داد و گفت: قرارداد مقدماتی معدن سرب و روی مهدی‌آباد با یک گروه استرالیایی - عمانی با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلار منعقد شده که امیدواریم عملیات اجرایی آن تا چند ماه آینده آغاز شود.

وی ارزش ذخایر معادن کشور را در حال حاضر ۷۰۰ میلیارد دلار ذکر کرد و افزود: با برنامه‌های اکتشافی در دست اجرای ایمیدرو در سطح ۲۰۰ هزار کیلومترمربع که تاکنون ۶۰ هزار کیلومتر آن عملیاتی شده، پیش‌بینی می‌شود ارزش ذخایر معادن به دو برابر رقم فعلی افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران نیز در جریان این بازدید گزارشی از وضعیت معدن انگوران ارائه‌ داد و گفت: در سال گذشته ۸۰۶ هزار تن ماده معدنی از معدن انگوران استخراج و به کارخانه‌های سرب و روی تحویل شده است.