گروه بنگاه‌ها- واحدهای احیای مستقیم 1 و 2 فولاد مبارکه در فروردین‌ماه سال جاری با تولید 584 هزار و 656 تن آهن اسفنجی به اولین رکورد ماهانه در سال 93 دست یافت.
مدیر ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه رکورد ماهانه قبلی این واحدها را مربوط به خرداد ماه سال گذشته و به میزان ۵۶۸ هزارو ۵۷۷ تن اعلام کرد.
رحیم عبدی با بیان اینکه روند تولید در مدول‌های A تا E نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است، افزود: صنعت‌گران مدول F نیز موفق به کسب رکورد جدید ماهانه تولید آهن اسفنجی به میزان ۹۰ هزارو ۶۱۵ تن شدند؛ ضمن اینکه رکورد قبلی ماهانه تولید این مدول‌۹۰ هزار و ۲۳۰ تن و مربوط به فروردین ۱۳۸۸ بوده است. مدیر ناحیه آهن‌سازی به رکورد شکنی کارکنان واحد آهک‌سازی در این ناحیه اشاره و تصریح کرد: در اولین ماه از سال ۹۳ واحد آهک‌سازی فولاد مبارکه همانند سایر نواحی شرکت موفق شد با تولید ۳۰ هزارو ۳۵۲ تن آهک به رکورد ماهانه جدیدی دست یابد. همچنین ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم در فروردین‌ماه سال جاری نیز توانست به تولید ۵۰۵ هزارو ۲۴۸ تن تختال دست یابد. مدیر ناحیه فولادسازی فولاد مبارکه با بیان این مطلب که تلاشگران این ناحیه موفق شدند، همزمان با ثبت رکورد کمی به رکورد کیفی فولاد خام نیز دست یابند، رکورد قبلی تولید ماهانه تختال در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم را به میزان ۵۰۲ هزارو ۷۰۰ تن و مربوط به خرداد ماه ۱۳۹۲ خواند. مدیر ناحیه نورد گرم شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز از دستیابی به رکورد تولید در خط نورد گرم در فروردین‌ماه ۹۳ به میزان ۴۹۳ هزار و ۲۸۶ تن کلاف گرم خبر داد.
مختار بخشیان با اعلام این خبر افزود: رکورد قبلی این ناحیه مربوط به مرداد‌ماه ۹۲ و به میزان ۴۹۰ هزار و ۲۵۲ تن بود که تکرار این رکوردها و دست‌یابی به این میزان تولید نشان‌دهنده پتانسیل بالا، نیروی انسانی با انگیزه، هماهنگی بسیار خوب قسمت‌های مختلف تولید، پشتیبانی و ستادی و حمایت مدیریت عالی شرکت است. همچنین در این راستا ناحیه فولادسازی و نورد پیوسته سبا در فروردین ماه ۱۳۹۳ با تولید ۸۱ هزار و ۲۹۱ تن آهن اسفنجی در واحد احیای مستقیم شهید شهبازی و تولید ۶۴ هزار و ۵۵۵ تن کلاف گرم در واحد نورد گرم، رکوردهای جدیدی در این ناحیه به ثبت رسید. احمد احمدیان مدیر ناحیه فولادسازی و نورد پیوسته سبا گفت: رکورد قبلی واحد احیای مستقیم شهید شهبازی تولید ۷۶هزار و ۲۸۵ تن آهن اسفنجی مربوط به آبان ماه ۱۳۹۲ و رکورد قبلی واحد نورد گرم نیز به میزان ۶۴ هزار و۴۲ تن کلاف گرم مربوط به شهریور ماه ۱۳۹۱ است. همچنین در فولاد مبارکه دستیابی به رکورد کیفی محصولات تولیدی واحد قلع اندود به میزان ۰۳/۸۷ درصد در فروردین ماه ۱۳۹۳ محقق شد.