رسول خلیفه سلطان، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد در گفت‌وگو با «ایلنا» اظهار کرد: در صورتی که بانک مرکزی نرخ سود بانکی را کاهش داد لازم است، سهم تسهیلات تولید را کاهش ندهد و گره روی گره نیاورند.
وی افزود: کدام صنعت سود ۳۰ درصدی به همراه دارد؟ متوسط حاشیه سود صنعت ۳ الی ۴ درصد است و در صورتی که سود بانکی را کاهش ندهند تولید‌کنندگان به سمت تجارت و فعالیت‌های غیر مولد سوق پیدا می‌کنند و از دارایی‌های خود سود می‌برند، در حالی که سرمایه‌گذاری در صنعت دارایی است که به راحتی خاصیت نقد شوندگی ندارد.
خلیفه سلطان در خصوص ارائه یارانه تولید نیز افزود: به اعتقاد بنده باید یارانه غیر نقدی را به مصرف‌کننده و یارانه نقدی را به تولید‌کننده داد، چراکه دادن یارانه نقدی به مصرف‌کننده تورم زاست و صرف خرید کالا می‌شود، اما پرداخت یارانه نقدی به تولید‌کننده برای پرداخت بدهی‌های تولیدکنندگان بوده و صرف عملیات تولید کالا در بازار می‌شود.
دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد در خصوص بازار فولاد نیز خاطر نشان کرد: در حال حاضر بازار افتان و خیزان است و برای مصرف‌کننده بازار خوبی است و به نظر می‌رسد تا پایان سال نیز پایدار باشد.