گروه بنگاه‌ها- رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن گفت: در سال 93 تولیدکنندگان سنگ آهن تلاش دارند تا در زمینه اکتشاف کار بیشتری انجام داده و به موازات آن برای تکمیل عملیات اکتشاف، فرآوری و ایجاد ارزش افزوده بالا گام‌های عملیاتی بردارند.

مهرداد اکبریان از تشکیل کنسرسیوم توسعه و فرآوری سنگ آهن
خبر داد و گفت: خطوط کنسانتره و فرآوری در سراسر کشور از نیمه دوم سال ۹۳ اجرایی می‌شود.
وی افزود: در سال ۹۳ و از نیمه دوم آن به تدریج خطوط کنسانتره و فرآوری در کشور به مدار می‌آیند و تلاش داریم تا به تدریج این خطوط را توسعه دهیم.
وی تصریح کرد: امسال اولویت ما تامین نیازهای داخلی است، اما در مقابل از دولت تقاضا داریم تا قیمت سنگ آهن را نیز به صورت شفاف برای ارائه به بازار داخلی اعلام کند و البته فاصله با قیمت صادراتی نداشته باشد.
به گفته اکبریان، تلاش می شود تا سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای توسعه خطوط سنگ آهن جذب شوند تا در موضوع اکتشاف، استخراج و فرآوری سنگ آهن سرمایه گذاری
کنند.
وی از تشکیل کنسرسیومی برای توسعه و فرآوری سنگ آهن
در کشور خبرداد و گفت: افراد می توانند سهامدار این کنسرسیوم شوند و امیدواریم دولت نیز زمینه حضور سرمایه گذاران
خارجی را فراهم کند.
همچنین در این خصوص نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن نیز گفت: همایش چالش‌های پیش رو در تولید و تجارت سنگ آهن اردیبهشت ماه امسال در تهران برگزار می شود و تلاش داریم تا چالش‌ها و فرصت های پیش روی این بخش از تولید و تجارت را بررسی کنیم.
سلطانی اظهار کرد: در این همایش معدنکاران، تجار، پیمانکاران بخش استخراج، فرآوری، حمل و نقل و لجستیک و نیز شرکت‌های بازرسی وجود دارند و معاون اول رئیس جمهور و نمایندگانی از گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان حفاظت محیط زیست، بنادر و کشتیرانی و حمل و نقل
جاده‌ای نیز حضور خواهند داشت.