غول فولادی هند در تهران
شرکت تاتا هند برای همکاری‌های بلندمدت، سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه در بخش فولاد و انرژی ایران اعلام آمادگی کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، روسای امور توسعه روابط تجاری و نیز بخش استراتژیک گروه تاتا همراه با سفیر هند در ایران در جلسه مشترک با رئیس هیات عامل این سازمان از علاقه‌مندی آن شرکت برای ایجاد روابط در بخش فولاد و انرژی خبر دادند. در این نشست ماذو کانان (Madhu Kannan)، رئیس گروه توسعه تجارت و امور عمومی و عضو شورای اجرای گروه تاتا تصریح کرد:‌ در این حوزه‌ها به دنبال یافتن شریک ایرانی برای انجام پروژه و فعالیت‌های بلندمدت هستیم.
همچنین جاناکی چائوذری (Janaki Chaudhry)، رئیس بخش استراتژی گروه تاتا اظهار کرد:‌ تاکنون شرکایی در ایران برای انجام امور سرمایه‌گذاری و انجام پروژه نداشته‌ایم اما به دنبال ایجاد چنین زمینه همکاری با طرف‌های ایرانی هستیم. مهدی کرباسیان در این جلسه که معاون معدنی و مدیر بخش تامین مالی ایمیدرو و‌ مدیر عامل شرکت ملی فولاد نیز حضور داشتند در عین حال تصریح کرد:‌ همکاری‌های گروه تاتا در بخش معدن و صنایع معدنی می‌تواند در سه بخش سرمایه‌گذاری مشترک، توسعه صنعت فولاد و نیز امور معادن و اکتشاف شکل گیرد.
وی تشکیل شرکت‌های مشترک سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح‌های متنوع بخش معدن و صنایع معدنی همچون فولاد، سرب و روی، زغال‌سنگ و کک متالورژی، آلومینیوم، ‌تیتانیوم و... را یکی از گزینه‌های پیش رو دانست.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به امکانات زیربنایی و بندری منطقه ویژه صنایع معدنی خلیج فارس افزود: ۲ برابر کردن ظرفیت تولید فولاد در این منطقه و رسیدن به ظرفیت ۱۰ میلیون تنی می‌تواند یکی دیگر از همکاری‌های ایمیدرو و گروه تاتا باشد. به گفته رئیس هیات عامل ایمیدرو فعالیت در بخش اکتشاف در مناطق سراوان تا چابهار استان سیستان و بلوچستان از دیگر پتانسیل‌های همکاری دو طرف به شمار می‌آید. رئیس بخش توسعه روابط تجاری و عمومی گروه تاتا نیز با اشاره به توانمندی‌های این گروه در صنعت فولاد اظهار کرد: در سال آینده میلادی دو کارخانه بزرگ فولاد راه اندازی خواهیم کرد و آماده ایم طرح‌های مشابهی در ایران اجرا کنیم.