گروه بورس کالا- سحر نمایشی: همانطور که بر اساس پیش‌بینی‌های کارشناسان حوزه فلزات پایه انتظار می‌رفت، قیمت پایه مس روز گذشته در بورس کالای ایران نسبت به یکشنبه هفته گذشته با روند نزولی همراه شد. به گفته فعالان بازار این کاهش قیمت به دلیل افت میانگین نرخ این فلز طی هفته گذشته در بورس جهانی لندن بود. با این حال وضعیت در تالار محصولات صنعتی متفاوت بود و رقابت خریداران موجب شد قیمت نهایی مفتول مس شرکت ملی مس با رشد 06/1 درصدی رو‌به‌رو شود و به اندکی بیش از 20 هزار تومان برسد.
به گفته کارشناسان حوزه فلزات پایه این افزایش تقاضا، به دلیل افزایش نرخ ارز و ترس معامله‌گران از ادامه رشد بیشتر نرخ در روزهای پایانی سال جاری بوده است.
قیمت مفتول این فلز نیز روز یکشنبه در بازار آزاد ۱۰۰ تومان نسبت به شنبه گذشته کاهش یافت و با نرخ ۲۱ هزار و ۲۰۰ تومان در هر کیلو به فروش رسید. به‌این‌ترتیب روز یکشنبه حدود ۶هزار تن انواع مس در تالار محصولات صنعتی بورس کالا عرضه شد که در این میان شرکت ملی صنایع مس ایران، ۱۸۰۰ تن مس مفتول را عرضه کرد. این شرکت همچنین ۳۲۰۰ تن مس کاتد را روی تابلوی عرضه برد. از دیگر محصولات عرضه‌شده شرکت ملی صنایع ملی مس ایران می‌توان به ۱۱۰ تن سولفور مولیبدن و ۱۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها اشاره کرد. شرکت صنایع تولیدی دنیای مس کاشان نیز ۳۰۰ تن مس مفتول را راهی تالار محصولات صنعتی و معدنی کرد.
بر اساس این گزارش، مس کاتد شرکت ملی مس باقیمت پایه ۱۹ هزار و ۲۲۴ تومان در هر کیلو به فروش رسید که با ایجاد رقابت ۴۷/۰ درصدی باقیمت ۱۹ هزار و ۳۱۵ تومان مورد معامله قرار گرفت که نسبت به هفته گذشته کاهش ۱۶۷ تومانی را تجربه کرده است. کل عرضه برای این محصول
سه هزار و ۲۰۰ تن بوده درحالی‌که تقاضا برای آن سه هزار و ۸۸۰ تن ثبت شده است. همچنین مفتول مس شرکت ملی مس نیز با قیمت پایه ۱۹ هزار و ۸۱۰ تومان مورد دادوستد قرار گرفت که با ایجاد رقابت ۰۶/۱ درصدی باقیمت ۲۰ هزار و ۲۰ تومان به فروش رسید که نسبت به آخرین عرضه افت ۱۲۷ تومانی را در هر کیلو به ثبت رساند. کل عرضه برای این محصول یک هزار و ۸۰۰ تن بوده، درحالی‌که با تقاضای دو هزار و ۳۲۰ تنی رو به رو بوده است. مفتول مس شرکت دنیای مس کاشان نیز در این روز باقیمت پایه ۱۹ هزار و ۸۶۰ تومان در هر کیلو عرضه شد که با ایجاد رقابت ۸۵/۰ درصدی میان خریداران باقیمت ۲۰ هزار و ۳۰ تومان در رینگ فلزات معامله شد که نسبت به آخرین عرضه در هفته گذشته با کاهش ۹۰ تومانی مواجه شد. کل عرضه برای این محصول ۳۰۰ تن بوده، اما تقاضا‌کنندگان خواستار ۴۲۰ تن از این محصول بوده‌اند.