شرکت دانیلی (DANIELI) ایتالیا آمادگی خود را برای ساخت کارخانه طراحی و تولید تجهیزات و ماشین‌آلات معدنی در ایران اعلام کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)،‌ رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت دانیلی ایتالیا در دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و ریاست هیات عامل ایمیدرو با بیان مطلب فوق اظهار کرد: دانیلی آماده توسعه همکاری بیشتر با ایمیدرو در بخش معدن و صنایع معدنی است. آقای جیان پیترو بندتی پس از ۴ سال دوباره به ایران سفر کرده و همزمان با شرکت در همایش فولاد به همراه مدیران ارشد این شرکت با آقای دکتر کرباسیان و معاونان ایمیدرو جلسه ای برگزار کرد. وی ضمن اشاره به حضور چندین ساله دانیلی در ایران و علاقه‌مندی به توسعه بیشتر روابط با ایمیدرو در حوزه معدن و صنایع معدنی به‌ویژه ساخت کارخانه فولاد اعلام کرد، هم‌اکنون ساخت کارخانه طراحی و تولید تجهیزات وماشین آلات فولادی در شهرضای اصفهان آغاز شده و تا ۱۵ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

در ادامه مهدی کرباسیان، رئیس هیات عامل ایمیدرو ضمن تاکید بر گسترش روابط ایران با کشور ایتالیا و همچنین توسعه روابط بیشتر ایمیدرو با شرکت دانیلی پیشنهادکرد: ایمیدرو آمادگی کامل برای ساخت کارخانه تولید فولاد به ظرفیت ۵ میلیون تن با همکاری و مشارکت شرکت دانیلی به‌صورت EPCF‌، سرمایه‌گذاری مشترک با ایمیدرو یا بخش خصوصی دارد و تمامی بسترهای لازم برای این سرمایه‌گذاری را فراهم خواهد کرد.

ریاست هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: شرکت‌های فولادساز خارجی بسیاری برای همکاری با ایمیدرو در بخش معادن و صنایع معدنی اعلام آمادگی کرده‌اند و ما به دنبال سرعت بخشیدن به روند تولید فولاد در کشور هستیم. در پایان این دیدار رئیس هیات مدیره دانیلی ضمن استقبال از پیشنهاد آقای کرباسیان اظهار کرد: با بررسی‌های فنی لازم، زمینه برای همکاری جدی در این خصوص ایجاد خواهد شد.