دنیای اقتصاد - بندرعباس - جمیله دبیری نیا: استاندار هرمزگان با بیان اینکه ارزش کل پروژه‌های دهه فجر شهرستان بندرخمیر که 16 طرح عمرانی است؛ برابر با 164 میلیارد و 33 میلیون ریال است، گفت: بهره‌برداری از خط تغذیه 2 هزار و 200 متری گاز کارخانه گچ بندر پل و زمین چمن مصنوعی استادیوم بندر خمیر از جمله این پروژه‌ها است که در نوع خود برای تقویت زیرساخت‌های تولیدی و اجتماعی این شهرستان اهمیت بالایی دارد.
دکتر جاسم جادری که در مسیر سفر خود به بندر خمیر آب شیرین کن خلیج‌فارس کشار واقع در محدوده شهرستان بندرعباس را نیز افتتاح کرد، اظهار امیدواری کرد نگاه مسوولان به توسعه آب شیرین‌کن‌ها نگاهی جامع باشد به نوعی که سهم آب شیرین‌کن‌ها را در تامین منابع آبی افزایش دهد. بر اساس این خبر، خط انتقال گاز به کارخانه گچ بندرپل خمیر به بهره‌برداری رسید.
مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان با اشاره به مختصات و مشخصات خط انتقال ۲ هزار و ۲۰۰ متری گاز به کارخانه گچ بندرپل خمیر، اظهار کرد: این خط بیش از دو کیلومتر از خط ۱۲ اینچی منشعب از گورزین گرفته شده است.
حیدر پروین افزود: خط ۱۲ اینچی در مسیر خود علاوه‌بر نیروگاه بندرعباس و کارخانه سیمان بندرخمیر، کارخانه گچ بندرپل خمیر را نیز پوشش می‌دهد. وی با بیان اینکه کارخانه گچ بندرپل به‌طور مستقیم برای ۲۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است، گفت: این کارخانه در فاز نخست توان تولید پنج میلیون متر مربع سقف کاذب، ۲ میلیون متر مربع دیوار پیش ساخته و ۵ هزار تن تولید گچ در سال را دارد. پروین با بیان اینکه تکمیل فاز نخست این کارخانه ۷۰ میلیارد ریال هزینه در برداشته است، یادآور شد: هدف از این لوله‌گذاری تغییر سوخت کارخانه مذکور از گازوئیل به گاز است که هم راندمان را ارتقا داده و هم تولید را به صرفه‌تر می‌کند.