مدیرعامل بورس انرژی ایران، فعالیت ۱۰ ماهه بورس انرژی را به مشاور رئیس‌جمهور در غرفه بورس گزارش داد. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بورس انرژی، در جریان برگزاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش، بورس انرژی، میزبان مسوولان، مدیران وزارت نفت و نیرو و کارگزاران، تجار و بازرگانان بود.
بر اساس این گزارش، اکبر ترکان، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی به همراه سید‌عماد حسینی، معاون وزیر نفت در امور مهندسی از غرفه بورس انرژی در دهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش بازدید کرد. سید‌علی‌حسینی، مدیر عامل بورس انرژی در جریان این بازدید به تشریح فعالیت‌های بورس انرژی در مدت کمتر از یک سال از راه اندازی چهارمین بورس کشور پرداخت و با اشاره به معامله بیش از ۴ هزار میلیارد ریالی حامل‌های انرژی در بورس انرژی خواستار توجه ویژه دولت به توسعه حجم داد‌و‌ستدها در این بورس و همچنین همکاری بیشتر و بهتر وزارت نفت و نیرو با بورس انرژی شد. مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی، با ابراز خرسندی از راه‌اندازی و توسعه فعالیت بورس انرژی خواستار حضور پررنگ این بورس در جریان معاملات انرژی کشور شد و همچنین راه‌های حضور بورس انرژی و تاسیس شعب آن در مناطق آزاد را با مدیر‌عامل بورس انرژی در میان گذاشت. وی با نگاه مثبت خود به راه‌اندازی بورس انرژی، آینده قیمت گذاری محصولات و فرآورده‌های نفتی را در گرو توسعه بورس انرژی دانست و گفت: قیمت فرآورده‌های نفتی باید به صورت رقابتی و در یک محل بی طرف تعیین شود.
ترکان اضافه کرد: برای دولت مقدور نیست که برای همیشه تعیین‌کننده قیمت حامل‌های انرژی باشد. در جریان بازدید مسوولان و مدیران بخش انرژی، معاون امور برق وزارت نیرو نیز از غرفه بورس انرژی در این نمایشگاه بازدید کرد.
هوشنگ فلاحتیان، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با حضور در غرفه بورس انرژی به سوالات تولید کنندگان برق، شرکت‌های توزیع و کارگزاران پاسخ داد و در خصوص مشکلات تولید و توزیع برق و اصلاح اقتصاد برق، نحوه قیمت‌گذاری و توسعه معاملات برق به گفت‌وگو و تبادل نظر با کارشناسان این حوزه پرداخت. معاون وزیر نیرو با اشاره به کارهای کارشناسی که در‌خصوص تعیین قیمت برق در وزارت نیرو در حال انجام است، به معامله مستقیم برق اشاره کرد و گفت: خرید مستقیم برق از سوی مصرف‌کنندگان بزرگ وصنایع و کارخانه‌ها از طریق بورس انرژی در دستور کار جدی وزارت نیرو است و بورس انرژی بازوی کمکی در اقتصاد برق است.