گروه بنگاه‌ها- مدیر عامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: صنعت فولاد‌سازی به آب زیادی احتیاج دارد که این موضوع سازگاری زیادی با جنوب کشور که دارای آب‌های آزاد هست، دارد و برای اینکه مشکل حمل‌ونقل را کاهش دهیم باید مسوولان این صنایع را به جنوب منتقل کنند. مرتضی آقا جانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری موج در مورد توسعه فولاد با بیان این مطلب گفت: فولاد را باید به دست فولاد‌سازان با تجربه که در این عرصه صاحب‌نام هستند، بسپاریم که خود مسوولیت آن را بر عهده بگیرند و در این زمان است که فولاد کشور به گام‌های موثری در این عرصه می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی همیشه دنبال سرمایه‌گذاری، اشتغال و درآمدزایی بالا است، اظهار کرد: همه نیازهای صنعت فولاد را بخش خصوصی می‌تواند تامین کند و این بخش با سرمایه چند برابری که به دست می‌آورد، می‌تواند به ارزش افزوده بالایی سریع‌تر از پیش‌بینی‌ها دست پیدا کند.

وی ادامه داد: بخش خصوصی همیشه تمایل داشته در این صنعت سرمایه‌گذاری کند و مسوولان باید به‌طور عملی قواعد خوبی در این بخش به‌کار گیرند تا گره‌هایی را که در این عرصه وجود دارد باز کنند.

وی درباره مشکلات فولاد عنوان کرد: از جمله مشکلات صنعت فولاد‌سازی نبود توازن میان معادن و فولاد‌سازی در زمینه مواد اولیه است درحالی که این مواد پشتوانه اصلی صنعت فولاد‌سازی به حساب می‌آید.

آقاجانی در ادامه عنوان کرد: مشکل دیگر صنعت فولاد، انرژی است که هم از لحاظ گاز طبیعی، برق و زیرساخت‌هایی که وجود دارد جوابگوی برنامه‌ریزی‌ها انجام گرفته برای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در افق ۲۰ ساله نیست.

این فعال حوزه فولادی کشور بیان کرد: مواد فولاد‌سازی سنگین است و جاده‌های فعلی جوابگوی نیاز‌های حمل‌و‌نقل آن نیست و این صنعت احتیاج به یک شبکه ریلی مناسب دارد، بنابراین همه این مواردی که ذکر شد برای توسعه زیر‌ساخت‌های فولادسازی لازم است.