در حالی از چند هفته پیش تاکنون بحث‌های متعددی درباره آزادسازی قیمت سنگ‌آهن مطرح شده که وزیر صنعت، معدن و تجارت در تازه‌ترین اظهارنظر خود به صورت تلویحی این موضوع را منتفی دانست.

محمدرضا نعمت‌زاده در گفت‌وگو با «ایسنا»، در پاسخ به این سوال که چه تصمیمی درباره آزادسازی نرخ سنگ‌آهن گرفته شده و این موضوع چقدر جدی است، گفت: تا جایی که من اطلاع دارم قیمت سنگ‌آهن همین الان نیز آزاد است. سنگ‌آهنی که به خارج از کشور صادر می‌شود به قیمت جهانی فروخته می‌شود و سنگ‌آهنی نیز که در داخل به فروش می‌رسد قیمت آن با توافق سنگ‌آهنی‌ها و فولادسازان تعیین می‌شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت در عین حال از ارائه جزییات بیشتر درباره مباحث مطرح شده مبنی بر آزادسازی قیمت سنگ‌آهن دو واحد زیرمجموعه ایمیدرو خودداری کرد.
اوایل آذر‌ماه سال جاری رییس ایمیدرو اعلام کرده بود که قیمت سنگ‌آهن آزاد نشده و هیچ تصمیم جدیدی هم برای آزادسازی نرخ سنگ‌آهن گرفته نشده است. رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن چندی پیش با اشاره به اینکه قیمت سنگ‌آهن برای دو واحد زیرمجموعه ایمیدرو شامل گل‌گهر و چادرملو آزاد شده است، در عین حال عنوان کرد که آزادسازی قیمت سنگ‌آهن برای شرکت‌های زیرمجموعه ایمیدرو نیازی به مصوبه دولت نداشته و این اتفاق از طریق مصوبات داخلی سازمان توسعه معادن صورت گرفته است.