کاهش قیمت‌ها در بخش آلومینیوم
رییس هیات مدیره اتحادیه آلومینیوم ‌کاران با اشاره به کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت مواد اولیه و مصنوعات آلومینیوم،‌ از پیشنهاد خود برای افزایش مهلت تقسیط بدهی تولیدکنندگان این بخش به ۱۰ سال خبر داد.
هبت‌الله فاضلی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار کرد: در ماه‌های اخیر و پس از استقرار دولت جدید در بخش مواد اولیه و مصنوعات آلومینیوم 10 تا 20 درصد کاهش قیمت رخ داده است. رییس هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌های آلومینیوم‌کاران ایران گفت: به همین دلیل تمام تولیدات آلومینیومی با کاهش قیمت مواجه شده و وضعیت بازار خرید و فروش رونق گرفته است. وی ادامه داد: اما متاسفانه مشکلات بانکی و تسهیلات‌دهی کماکان ادامه دارد و با وجود بخشنامه رییس کل بانک مرکزی، هنوز انتظار ما برآورده نشده است. فاضلی یادآور شد: در سال‌های گذشته به دلیل مشکلات مختلف از جمله تحریم کاهش تولید داشته‌ایم و بدهی‌های زیادی برای تولیدکنندگان این بخش ایجاد شده است.
وی افزود: بنابراین هنوز بخش‌های تولیدی آسیب‌دیده با مشکل مواجهند و نظام بانکی هم این واحدها را به دلیل داشتن یک چک برگشتی یا بدهی تحریم کرده و به آنها خدمات نمی‌دهد. این فعال بخش تعاون با اشاره به نامه‌نگاری با معاون وزیر صنعت برای حل مشکلات این بخش گفت: دولت از کمک به حل مشکلات و شنیدن نظرات تولیدکنندگان استقبال می‌کند و از این لحاظ رضایت داریم. فاضلی، انجام اقدامات اساسی در این بخش را منوط به حل مشکلات بانکی و تقسیط بدهی تولیدکنندگان دانست و افزود: طبق مصوبه مجلس استمهال بدهی‌های بانکی ۵ سال در نظر گرفته شده، در حالی که این زمان برای تولیدکنندگان کم است. وی با بیان اینکه پیشنهاد ما تقسیط ۱۰ ساله بدهی‌ها است، گفت: موانع بانکی موجود اجازه فعالیت بیشتر، دریافت تسهیلات و گسترش تولید را نمی‌دهد.فاضلی با اشاره به آمادگی تولیدکنندگان برای صادرات آلومینیوم ابراز امیدواری کرد: مشکلات گشایش LC و محدودیت‌های بین‌المللی برای صادرات در این بخش حل شود.