گروه بنگاه‌ها- معاون بازاریابی و فروش فولاد مبارکه اصفهان ضمن انتقاد از رویه در پیش گرفته‌شده توسط تولیدکنندگان مواد اولیه داخلی، خواستار در اولویت قرار دادن عرضه به فولادسازان داخلی شد. معاون بازاریابی و فروش فولاد مبارکه اصفهان در گفت‌و‌گو با فولاد نیوز اظهار کرد: تامین مواد اولیه نظیر گندله و سنگ‌آهن از مهم‌ترین چالش‌های حوزه فولاد بشمار می‌آید به طوری که متاسفانه با بر‌هم‌خوردن میزان توازن در این بخش مشکلات عدیده‌ای برای صنایع مهم تولید فولاد به‌وجود آمده است.

علی شریفی افزود: متاسفانه در حال حاضر شرکت‌های تولیدکننده سنگ‌آهن کشور به‌جای تامین نیاز فولادسازان بزرگ کشور، خود به تولید‌کننده فولاد و حتی صادر‌کننده آن تبدیل شده‌اند و جالب‌تر آنکه بر خی از سایت‌های تولیدی تاسیس شده، در مناطقی احداث شده‌اند که فاقد آب موردنیاز برای تولید بوده و از لحاظ اقتصادی نه تنها مقرون به صرفه نیست که حتی از لحاظ کارشناسانه نیز غلط ارزیابی می‌شود.

این فعال حوزه فولاد با بیان اینکه تولیدکنندگان سنگ آهن کشور باید فولاد‌سازان داخلی را در اولویت عرضه محصولات خود قرار دهند بیان کرد: در حال حاضر شرکت‌های تولیدکننده فولاد داخلی نظیر فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان و عموما تولید‌کنندگان اصلی فولاد در کشور با معضلات بسیاری در تولید مواجه شده‌اند.

شریفی تصریح کرد: افزایش قیمت قراضه‌ در کنار مشکلات موجود در تامین مواد اولیه باعث کسری تولید در بنگاه‌های تولید‌کننده فولاد و صنایع فولادی شده است و هر‌چه زودتر باید به رفع این معضل پرداخت.

معاون بازاریابی و فروش شرکت فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مسائلی که باعث شده است ظرفیت تولید در فولاد کاهش یابد کاهش مصرف در صنایع وابسته داخلی است، اذعان کرد: به‌دلیل شرایط نامساعد اقتصادی میزان تولید در بسیاری از صنایع کشور نظیر صنعت خودرو و صنایع ساختمان کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: در فضای موجود در اقتصاد کشور فعالان صنعت فولاد چشم به راه اتفاقات مثبت در سطح کلان اقتصادی هستند. ازسوی دیگر با توجه به شرایط کنونی توان پیش‌بینی وضعیت زمستان که در شرایط عادی بازار کم کشش برای صنعت فولاد بوده است، از فعالان این صنعت گرفته شده است.

معاون بازاریابی و فروش شرکت فولاد مبارکه اصفهان یکی از مهم‌ترین راهکارهای رفع موانع موجود در حوزه فولاد را توجه ویژه مسوولان به خواسته‌های فولاد سازان بر شمرد و خواستار اهتمام ویژه در این خصوص شد.

معاون بازاریابی و فروش فولاد مبارکه اصفهان ادامه داد: باید برای این امر از صادرات مواد اولیه داخلی جلوگیری کرد و ظرفیت موجود را برای تامین نیاز‌های تولیدکنندگان داخلی بهره برد؛ چرا که بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه ویژه به تولید داخلی و جهاد اقتصادی جز با همیاری همه دستگاه‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی در پایان خواستار حمایت‌های مسوولان‌ از صنعت فولاد شد و خاطرنشان کرد: دولت حمایت‌هایی را از صنعت فولاد و فولادسازان کشور صورت داده است که با افزایش آن می‌توان روند فعالیت‌های فولادی را در کشور افزایش داد و باعث پیشرفت و آبادانی اقتصاد ملی بود.