پیشرفت 75درصدی طرح فولاد چادرملو
میزان پیشرفت طرح یک‌میلیون تنی فولاد شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به 75درصد رسید. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌ بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته زمان راه‌اندازی این کارخانه اواخر سال 1393 اعلام شده است.
میزان پیشرفت طرح یک‌میلیون تنی فولاد شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به ۷۵درصد رسید. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌ بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته زمان راه‌اندازی این کارخانه اواخر سال ۱۳۹۳ اعلام شده است. همچنین این شرکت پروژه تولید آهن اسفنجی - که خوراک اولیه کارخانه فولادسازی را تامین می‌کند- را در دست احداث دارد که هم اینک مراحل ابتدایی ساخت را طی می‌کند. ظرفیت تولید این طرح سالانه ۶/۱ میلیون تن آهن اسفنجی خواهد بود.
مجموع سرمایه‌گذاری‌های این دو پروژه ۱۲۹۰میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که سهم ارزی این رقم به ۲۳۵میلیون یورو می‌رسد.
در این دو پروژه تاکنون ۶۸۶میلیارد تومان هزینه شده است.شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در عین حال طرح دیگری برای افزایش ظرفیت تولید کارخانه گندله‌سازی اردکان پیش رو دارد که بخش مهندسی آن توسط شرکت کوبه استیل ژاپن انجام شده است.
این کارخانه هم‌اینک از ظرفیت تولید ۴/۳ میلیون تن گندله سنگ آهن در سال برخوردار و قرار است با انجام برنامه جدید این رقم به ۴میلیون تن افزایش یابد. میزان سرمایه‌گذاری طرح فوق به بیش از ۸۴میلیارد تومان خواهد رسید که ۴/۱۷ میلیون یورو آن به صورت ارزی است.