گروه بین‌الملل- لایحه بودجه سال آینده یونان روز دوشنبه در پارلمان این کشور به رای گذاشته شد. بر اساس پیش‌نویس بودجه، پیش‌بینی می‌شود یونان سال آینده پس از 6 سال دست و پنجه نرم کردن با رکود اقتصادی، از رکود خارج شود. در شرایطی که از سال 2007 میلادی تاکنون اقتصاد یونان 25 درصد کوچک شده، دولت رشد اقتصادی 6/0 درصدی را برای سال آینده پیش‌بینی کرده است.
این کشور به شدت بدهکار، ارزیابی می‌کند حجم بدهی‌هایش در سال آینده معادل 5/174 درصد تولید ناخالص داخلی‌ خواهد بود. کریستوس استایکوراس، معاون وزیر دارایی، یونان می‌گوید: «شهروندان یونانی چه از لحاظ تعدیل مالی و چه از لحاظ استانداردهای زندگی فداکاری‌های زیادی کردند. با شروع سال، این فداکاری‌ها نتیجه می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود که اقتصاد یونان از رکود طولانی مدت خارج شود. بهبود سرمایه‌گذاری و تقویت صادرات از جمله مهم‌ترین دلایلی هستند که باعث تحقق این مهم شده‌اند.» با این وجود، دولت یونان سال آینده هم برای دریافت کمک‌های مالی بین‌المللی باید به تعهدات خود در قبال وام‌دهندگان عمل کند و با اجرای برنامه‌های ریاضتی و کاهش هزینه‌های دولتی از کسری بودجه خود بکاهد. این برنامه‌ها در سال‌های اخیر باعث افزایش روز افزون نرخ بیکاری در این کشور شده است. دولت یونان در بودجه سال آینده خود نرخ بیکاری 26 درصدی را پیش‌بینی کرده است.

۲۰ سال زندان برای وزیر دفاع پیشین
در رویدادی دیگر مربوط به یونان آکیس چوخاجوپولوس، وزیر دفاع پیشین، به اتهام دریافت رشوه در عقد قراردادهای تسلیحاتی، پولشویی و فرار مالیاتی به ۲۰ سال زندان محکوم شد. دادگاه کیفری آتن، همسر سابق، فعلی و دختر او را نیز گناهکار شناخت. آکیس چوخاجوپولوس که بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ میلادی وزیر دفاع یونان بود، چهار سال پیش از دنیای سیاست کناره‌گیری کرد. اتهام عمده او دریافت میلیون‌ها یورو رشوه از محل عقد قراردادهای نظامی، از جمله قراردادهای خرید زیردریایی‌های آلمانی و سامانه موشکی روسیه بود. این در شرایطی است که سازمان شفافیت بین‌الملل، با اختصاص رتبه ۹۴ به یونان، این کشور را فاسدترین کشور اتحادیه اروپا می‌داند، فسادی که به بی‌ثباتی اقتصادی این کشور دامن می‌زند. این سازمان، رابطه بین میزان فساد مالی و فقر و ناآرامی را رابطه‌ای بسیار تنگاتنگ تعریف می‌کند.
براساس شاخص‌های سازمان شفافیت بین‌الملل، کشورهای دانمارک، فنلاند و نیوزیلند با قرار گرفتن در صدر جدول، سالم‌ترین، و کشورهای افغانستان، کره شمالی و سومالی فاسدترین کشورهای جهان و در قعر جدول هستند.