افزایش تولید فولاد هرمزگان  در عملکرد 6 ماهه

گروه بنگاه‌ها- مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: این شرکت در ۶ ماهه نخست سال ۹۲، رشد ۳/۲ برابری را در میزان تولید ثبت کرد. مرتضی آقاجانی با بیان این مطلب افزود: این شرکت در این مدت، بیش از ۵۲۰ هزار و ۴۷ تن تختال تولید کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۱ (۲۲۲ هزار و ۵۴۸ تن)، رشد ۱۳۴ درصدی را نشان می‌دهد. وی اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری با تولید ۷۸۰ هزار و ۶۰۲ تن آهن اسفنجی، شاهد رشد ۳۶ درصدی هستیم. وی افزود: همچنین این شرکت در شهریور، ۹۷ هزار و ۲۳۷ تن تختال تولید کرد که بالاترین رکورد تولید در ماه محسوب می‌شود. وی تصریح کرد: همچنین، میزان فولاد تولید شده در شهریور، ۴ هزار و ۲۳۷ تن بیش از برنامه است. آقاجانی دستیابی به رکورد ۹۰۵ ذوب تخلیه از مجموع دو کوره و ۹۰۱ ذوب ریخته گری شده را از جمله رکوردهای به دست آمده در شهریور‌ اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان خاطرنشان کرد: مجموع کل تولید محصول تختال فولاد این شرکت از زمان بهره‌برداری تاکنون به بیش از یک میلیون و ۲۵۷ هزار و ۹۳۹ تن و آهن اسفنجی نیز به ۳ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۷۹۹ تن رسید.

وی گفت: دستیابی به رکوردهای پی‌در‌پی در فولاد هرمزگان نشانه پتانسیل بالای نیروی انسانی با انگیزه و جوان شرکت است که با هماهنگی وتعامل خوب قسمت‌های مختلف و استفاده از تجربیات متخصصین فولاد ایران و نیز حمایت‌های استانی و مملکتی، فولاد مبارکه در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، ۶ ماهه نخست سال ۹۲ را با موفقیت به پایان رساند. وی با اشاره به اهمیت تامین مواد اولیه به خصوص گندله برای کارخانجات فولادی تاکید کرد: تامین مواد اولیه به‌عنوان اصلی‌ترین چالش شرکت فولاد هرمزگان به‌عنوان پیشرفته‌ترین صنعت فولاد کشور و بزرگ‌ترین صنعت استان هرمزگان است.

شرکت فولاد هرمزگان دارای ظرفیت تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن تختال است که در دی‌ماه ۱۳۹۰ به‌صورت رسمی به بهره‌برداری رسیده است.