کنفرانس مواد اولیه فولاد و سوخت چین در سال ۲۰۱۳ با موضوع وضعیت فعلی فعالیت‌های معدنی در ایران و دیدگاه تجارت ایران و چین هفته گذشته در چین برگزار شد. مهندس کیوان جعفری طهرانی به عنوان نماینده انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن ایران و مهندس موذن زاده به‌عنوان نماینده بخش معدن (به نمایندگی از بخش خصوصی) در این جلسه شرکت داشته و به تشریح نظرات تجار ایرانی پرداختند. بر اساس این گزارش، در ابتدای جلسه آقای لیو ژائویی، معاون مدیرعامل دپارتمان تجاری پنجم از شرکت گروه مواد ساختمانی ملی چین در رابطه با ریسک بالا و ناخالصی سنگ‌آهن ایران به سخنرانی پرداخت که به دنبال آن مهندس کیوان جعفری طهرانی به نمایندگی از بازرگانان ایرانی فعال در سنگ‌آهن در یک سخنرانی ۲۰ دقیقه‌ای به تمامی موارد مورد اعتراض مقام چینی پاسخ گفت.

پس از این سخنرانی، میزبانان جلسه از شرکت یومتال (آقایان ژانگ جیبین و بنیامین چینگ) با ابراز خرسندی از روند جلسه، خواستار ادامه گفت‌وگو‌ها در زمینه سنگ‌آهن ایران شدند. روبین وو، مدیرعامل شرکت unimet resoarces Limited در رابطه با آگاهی ریسک خطر در تجارت سنگ‌آهن ایرانی سخن گفت. وی به دلیل آشنایی با برخی تجار ایرانی ضمن تایید برخی از مشکلات بر سر راه تجارت با ایران گفت: این مشکلات همه تجار ایرانی و همه نوع سنگ‌آهن ایران را شامل نمی‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با هوشیاری و شهامت بیشتر فروشندگان معتبر ایرانی و با وجود دولت جدید و انجمن سنگ‌آهن ایران (IROPEX) این مشکلات رفع شود. در این جلسه همچنین قرار شد تا ارتباطات مستقیم تجار چینی و ایرانی سنگ‌آهن بیش از گذشته توسعه یابد. این کنفرانس از ۲۱ تا ۲۳ اوت در شهر شن یانگ چین برگزار شد.