ایران سینا - بعید است که تولیدکنندگان محصولات زنگ نزن اروپا بتوانند قیمت پایه داخلی را تا اوایل سال آینده افزایش دهند. اوایل این هفته شنیده شد که کارخانه‌های زنگ نزن اروپا خواهان افزایش قیمت پایه برای ماه نوامبر هستند زیرا قیمت معاملات در ماه سپتامبر به پایین‌ترین حد در سال جاری رسید و موجب کاهش سود آنها شد.

با اینکه تقاضای مصرف‌کنندگان زیاد است اما کاهش قیمت‌های سال جاری موجب شده که هنوز تجار و توزیع‌کنندگان محتاط باشند و بعید است که تا ثابت شدن قیمت‌ها بتوانند بر سر افزایش قیمت توافق کنند.

به گفته تجار کارخانه‌ها در مورد افزایش قیمت صحبت می‌کنند که بستگی زیادی به میزان موجودی دارد. آخرین سفارشات نوار ورق سرد زنگ نزن ۳۰۴، ۲‌میلی‌متری به قیمت ۹۷۰-۹۲۰‌یورو (۱۳۷۵-۱۳۰۰‌دلار) در هر تن بود که از ۱۲۰۰-۱۰۰۰‌یورو در اوایل سپتامبر و ۱۲۴۰-۱۰۱۰‌یورو در ماه اگوست بیشتر می‌باشد.

از اواخر سال قبل قیمت نوار ورق سرد زنگ نزن ۲‌میلی‌متری ۳۰۴ اروپا نسبت به نقطه اوج ۲۱۹۵-۲۱۰۱‌یورو در هر تن ۵۵‌درصد کاهش یافته است.

قیمت سه ماهه نیکل در بورس فلزات لندن از اوایل سال بتدریح افزایش یافت و در ماه می‌به مقدار ۵۰‌هزار دلار در هر تن رسید و اوایل ماه قبل به ۲۶۶۲۵-۲۶۶۰۰‌دلار در هر تن کاهش یافت.